Godlo Polski

Przedszkole nr 397 „Ziarenko” w Warszawie

Przedszkole nr 397 „Ziarenko”
ul.Komorska 6
04-161 Warszawa

tel/fax: 22 610 69 64
e-mail: p397@eduwarszawa.pl

Godziny otwarcia: 7:00-17:30

Propozycje zabaw dla 3 latków

Grupa I "Stokrotki"

W dniach 24-26.06. nauczyciel przebywa na urlopie.


Zabawy na 23.06.2020

Letnie podróże….. c.d.

„W górach” - co widzisz na obrazkach?” – zapoznanie dzieci z nowymi nazwami, poszerzanie słownictwa i pojęć; (należy dzieciom opowiedzieć, kto to jest „góral”, „góralka”, jak wygląda strój góralski, co to jest hala, wyjaśnić pojęcie: „kierpce”, „ciupaga”, „oscypek”

 

 

Filmik dla dzieci: „Nasze polskie góry”

https://www.youtube.com/watch?v=oGjfOzvojwg

Piosenka: „Przyszło lato”

                https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Film edukacyjny: Bezpieczne wakacje w górach

https://www.youtube.com/watch?v=2PrteVYHb7g


Zabawy na 22.06.2020

Dzień Taty……..(23.06.)

  1. Wiersze dla taty do wyboru – nauka na pamięć

Tatusiowi Drogiemu

Zawsze uśmiechniętemu

Dużo życzymy radości

I dni pełnych miłości

Szczęściem wypełnionych chwil

A do pracy… …dużo sił!

 

Kochany Tato,

Kiedy przytulam się do Ciebie,

To jest mi cieplej niż słońcu na niebie,

Więc nie wypuszczaj mnie ze swych ramion,

 Mój Tatusiu kochany !!!

 

Wiele bym Ci życzyć chciała,

ale jestem bardzo mała

dam buziaczka szczerze za to,

zamiast życzeń – przyjmij to, Tato!

 

  1. Filmy: Tosia i Tymek po polsku | Pomocnicy Taty

                          Tosia i Tymek po polsku | Obiad z Tatą

https://www.youtube.com/watch?v=XGkgBIpPQCs

https://www.youtube.com/watch?v=QNGloQebjxE

  1. Piosenka ELZA - TATOLOT Mój Tata

https://www.youtube.com/watch?v=xFnhU10H6BY

Tekst  piosenki:

Chcę być taka jak mój tata

Naśladować będę go

On jest czuły i kochany

W głowie ma pomysłów sto

Ref:

Mój tata, mój tata, on samolotem lata.

On zwiedza, świat z góry, on lata ponad chmury

Mój tata, mój tata, on samolotem lata

Wysoko, do nieba,  mój  tata jest ok

 

O co tylko go poproszę,

zaraz mogę robić z nim

A do tego jest pilotem,

Kiedyś będę latać z nim

Ref. ……………….

  1. Mały artysta wyznaje miłość – praca plastyczna – prezent dla taty - - malowanie bez brudzenia!

Potrzebne materiały:

sztywniejsza kartka np. z bloku technicznego

farby

duży worek lub folia

arkusz kolorowego papieru

nożyczki i ołówek

ramka do zdjęć

https://321startdiy.pl/maly-artysta-wyznaje-milosc-malowanie-bez-brudzenia/


Zabawy na 19.06.2020

Letnie podróże…..

1.„Wakacje nad morzem” – praca z obrazkiem; opowiedz co dzieje się na obrazku ( stawiamy dziecku pytania pomocnicze; pomagamy opowiadać treść obrazka; zachęcamy, żeby dziecko opowiedziało:

- jakie miejsce przedstawia obrazek? (plażę)

- kogo przedstawia obrazek, ile osób, kto to może być, jak są ubrani i dlaczego tak?, co robią?, co widać dalej na obrazku? Itp.

2. Film: Bezpieczeństwo nad morzem

https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y

3.  „Opalamy brzuszki” – zabawa ruchowa przy wesołej piosence na melodię wg indywidualnej kompozycji

Dzieci leżą na podłodze na plecach, odwracają się zgodnie z treścią piosenki na brzuch, plecy, brzuch…..

Piosenka

Opalamy nad morzem, opalamy brzuszki

A jak brzuszki opalimy, to się odwrócimy,

Opalamy nad morzem, opalamy plecy,

A jak plecy opalimy, to się odwrócimy

4. Film: Morska przygoda – Bolek i Lolek

https://www.youtube.com/watch?v=BXoI0ovO9ZY


Zabawy na 18.06.2020

Letnie podróże…..

  1. Czym możemy podróżować? – nazywanie środków lokomocji wskazywanie, które pojazdy jeżdżą, które pływają a które latają?

 

 

  1. „Powiedz co jest prawdą a co fałszem?”- odpowiedzi dzieci

- samochody mają koła

- okrętem można jechać po drodze

- samolotem można polecieć na księżyc

- autokary jeżdżą po szynach

- pociągiem może jechać więcej osób niż samochodem

  1. Film „Wycieczka samochodem” Przygody Bolka i Lolka https://www.youtube.com/watch?v=A-CZS-BsIcM
  2. Piosenka „Rodzinna wycieczka”

https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

  1. „Bieg z przeszkodami” – zabawa ruchowa na powietrzu (razem z innymi dziećmi lub rodzicami)

(należy określić trasę biegu start – meta i ustawić przeszkody:

np. kosz, piłkę, misia – można przeszkodę przeskoczyć, okrążyć, wziąć po drodze i nieść do celu)


Zabawy na 17.06.2020

Kwiaty na łące…..

  1. Kwiaty na łące – zabawa matematyczna (należy wyciąć 8 kwiatków z papieru w wybranym kolorze)

Dzieci mają przed sobą  kartki imitujące łąkę, a obok kartek – kwiaty. Rodzic daje dziecku zadania, np.:

- Ułóż na łące pięć kwiatów.

- Dorzuć trzy kwiatki – ile kwiatów jest teraz na łące?

-  Odejmij dwa kwiatki – ile kwiatów na łące zostało?.

Dzieci przeliczają kwiaty, wykonują proste ćwiczenia na konkretach

  1. „Jakie kwiaty możemy spotkać na łące?” – zapoznanie z wybranymi roślinami: koniczyną, makami, rumiankami-(są to rośliny miododajne; (należy pokazać dziecku kwiaty i zaproponować, żeby zapamiętały nazwy; następnie mogą określić kolor, kształt,…proszę wytłumaczyć dzieciom pojęcie słowa: miododajne.)

KONICZYNA

 https://www.youtube.com/watch?v=YwlVMZnBwfo

MAKI

RUMIANKI

  1. Piosenka „Po łące biega lato” (nauka na pamięć)

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

  1. „Ruch to zdrowie” – zapraszam do tańca

        https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

         oraz

         https://www.youtube.com/watch?v=UYXd8REhSvA

  1. „Maki na łące” – praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=rUwtg6tzP04


Zabawy na 16.06.2020

Mieszkańcy łąki….

1.     Opowiadanie A. Sójki „Niespodzianka biedronki”

Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatków, mrówki pracowicie budowały swoje mrowiska, a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.

- Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – nektar  - mówiły  pszczoły.

- Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki.

Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała …. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek.

Poleciała najpierw do motyla.

- Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika

– Pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały, mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listami łopianu i dekorowali polankę kwiatami.

 Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki … na wielki  bal!

 Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.

- Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

2.    Ciekawostki przyrodnicze o biedronkach:

(proszę dzieciom opowiedzieć)

·      Biedronka  nazywana jest "bożą krówką" należą do rodziny chrząszczy

·      Nieprawdą jest sądzenie, że ilość kropek wskazuje na wiek biedronki

Biedronki rodzą się bez plamek, ale po godzinie od urodzenia na pancerzu zaczynają się jej pierwsze plamki

  • Biedronki żywią się szkodnikami zielonych roślin, np. mszycami, dlatego są bardzo pożyteczne
  • Gdy biedronki się boją wydzielają żółtą substancję - truciznę (hemolimfę), która odstrasza inne owady.
  • Biedronki są zjadane przez ptaki lub pająki. Gdy biedronka sama umrze, zaraz zjadają go inne, mniejsze zwierzęta, np. mrówki
  1. „Jak narysować biedronkę?”

https://www.drukowanki.pl/jak-narysowac-biedronke/

(Rodzic najpierw rysuje sam kolejne etapy. Po każdym etapie prosi, żeby dziecko narysowało tak samo. Na końcu rysuje 5 kropek (głośno licząc) i prosi aby dziecko narysowało na swojej biedronce tyle samo kropek (należy liczyć razem z dzieckiem).

Uwaga: biedronce przed narysowaniem kropek należy pokolorować pancerz, a potem najlepiej czarnym flamastrem narysować kropki

  1. Bajka o biedronce:

https://www.youtube.com/watch?v=5T006h6Y6Sw

  1. Gimnastyka na świeżym powietrzu – ćwiczenia z wykorzystaniem piłki  (turlanie piłki rękoma po wyznaczonej trasie, ćwiczenie w pod-rzucaniu i łapaniu piłki, rzucanie i chwytanie piłki;

Zabawy na 15.06.2020

Mieszkańcy łąki….

  1. „Wiercipiętek poznaje owady” M. Galica,  – słuchanie opowiadania M. Galicy; poznawanie owadów mieszkających na łące;

Pewnego ciepłego, słonecznego dnia, gdy białe chmury płynęły leniwie po niebie, zielone żaby ziewały w zaroślach, a ptaki drzemały na gniazdach, Wiercipiętek siedział na ławeczce przed domem i wygrzewał się na słońcu. Siedział i rozmyślał, jak to dobrze jest leniuchować podczas wakacji. Nagle coś ukuło go w nos. – Oj – jęknął Wiercipiętek, machając łapką, ale po chwili to coś ukuło go znowu, tylko że w ucho. – Pac – zamachnął się Wiercipiętek – mam cię! Ale komar zdążył już uciec i bzycząc fruwał nad trawą. – Poczekaj, ty wstrętny robaku! – rozzłościł się Wiercipiętek – zaraz cię złapię!– Tylko nie robaku – obraził się komar – proszę mnie nie przezywać, nie jestem robakiem, tylko owadem. Wiercipiętek przyjrzał się komarowi i prychnął:– Ph... robak czy owad, co to za różnica?– Właśnie że jest – bzyczał komar – owady to wielka rodzina, nie pozwolę się obrażać.– Jaka rodzina? – zdziwił się Wiercipiętek. – Chodź za mną – zawołał komar i zaprowadził. Wiercipiętka przed grządkę z kwiatami, na których siedziały kolorowe motyle: żółte, niebieskie, czerwone w brązowe łatki i białe w złote plamki. – Przecież to są motyle – zdziwił się Wiercipiętek.– Właśnie motyle to też owady, należą do mojej rodziny – bzykał komar z dumą.– Motyle? – nie mógł się nadziwić Wiercipiętek – Motyle i komary to rodzina?– Chodź dalej – pobzykiwał komar.– O, biedronka – ucieszył się Wiercipiętek – Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba!– Biedronka jest moją kuzynką – wyjaśnił z dumą komar – ona też jest owadem.

– Coś podobnego – mruczał Wiercipiętek, idąc lasem za komarem, aż doszli do wysokiej kępy trawy, z której dochodziło cykanie.– Kto to? – spytał Wiercipiętek. – Cii – zabzyczał komar – nie przeszkadzaj mu, to konik polny daje koncert, posłuchaj. – Co ma konik polny do komara? – zastanawiał się Wiercipiętek. – Jak to co? – bzyczał zadowolony komar. – Konik polny też jest owadem, tak jak i ja. – To aż tyle jest różnych owadów? – dziwił się Wiercipiętek. – Oczywiście – odpowiedział komar – Rozejrzyj się dookoła, patrz tam leci osa, dalej leśna mucha, a tu, pod nogami, maszeruje żuk – to wszystko są owady. Wiercipiętek rozglądał się zdziwiony i zobaczył, że komar usiadł na różowym kwiatku koniczyny i rozmawia z pszczołą:– Dzień dobry, kuzynko- przywitał się grzecznie – wytłumacz Wiercipiętkowi, że i ty jesteś owadem. – Też coś – zdenerwowała się pszczoła – oczywiście, że jestem owadem, a teraz zmykajcie, mam dużo pracy, muszę lecieć do ula. Wiercipiętek podniósł głowę i przyglądał się odlatującej pszczole. Pszczoła, biedronka, polny konik, motyle – mruczał do siebie, ale nie zdążył przypomnieć sobie wszystkich owadów, bo wstrętny komar ugryzł go prosto w nos.

  1. Piosenka „Biedroneczki są w kropeczki (do słuchania)

https://www.youtube.com/watch?v=2bUSUcly-dc

  1. Na łące”- zagadki słowne

Dźwigam dom na grzbiecie ,mam malutkie rogi

Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi (ślimak)

 

Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów

Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

 

Skacząc po łące szybko uciekam ,gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)

 

Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły

To dla dzieci robią miodek, pracowite .................. ( pszczoły)

 

Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się .......... (biedronka)

  1. „Stemplowana łąka” – praca twórcza

 https://pracaplastyczna.pl/index.php/wiosna/361-stemplowana-laka


Zabawy na 10.06.2020

Czym pachnie lato…..

  1. „Owady” – zajęcia matematyczne- liczenie

Pytania pomocnicze:

- policz wszystkie owady

- policz owady, które mają na sobie kolor czerwony

- policz owady, które mają na sobie kolor czarny

- policz owady, które mają na sobie kolor żółty

- policz owady, które mają na sobie kolor niebieski

- policz owady, które mają na sobie kolor zielony

 - policz ile nóg ma biedronka … a ile ma żuk…., które z nich ma więcej nóg?

Uwaga: warto zapytać dziecko, czy zna niektóre z przedstawionych owadów

oraz pokazać i nazwać te, których dziecko nie zna lub nie pamięta ( ważka, biedronka, pszczoła, komar, motyl, świerszcz, mrówka, mucha, osa, żuk)

2.„Pszczoły – to bardzo potrzebne owady” – popatrz jak wygląda pszczoła w powiększeniu (przedstawiam kilka ciekawostek – proszę opowiedzieć dzieciom wskazując opisywane części.

- pszczoła ma: głowę, tułów i odwłok

-jej ciało jest  pokryte różnego rodzaju włoskami

-młode pszczoły są jaśniejsze – im są starsze, tym bardziej ciemne

-rewelacyjne oczy i dobry wzrok pozwala na odnalezienie drogi do ula nawet po zapadnięciu zmroku

-nektar pszczoła zbiera za pomocą dość długiej trąbki – jest to rurka, w której wnętrzu znajduje się ruchliwy i giętki języczek

-  na piętach wszystkich nóg pszczoła ma specjalne szczoteczki, za ich pomocą oczyszcza ciało z pyłku

- pyłek kwiatowy jest bardzo ważny nie idzie na zmarnowanie – trafia do specjalnego koszyczka, który znajduje się na tylnej parze nóg;

- zebrany pyłek pszczoła ugniata w twardą kulkę;

- „pyłkową kulkę” przenosi do ula i nie boi się, że po drodze rozleci się i ją zgubi….

- ma delikatne, ale bardzo mocne 4 skrzydełka usztywnione specjalnymi żyłkami; skrzydełkami porusza bardzo szybko

- na końcu odwłoka znajduje się żądło i jad

- żądło służy pszczole do obrony przed innymi pszczołami, osami i innymi zwierzętami.

- co ciekawe, jeśli użądli inną pszczołę lub osę, może bez problemu wyciągnąć żądło i lecieć dalej; jeśli  wbije żądło w człowieka lub w zwierzę, wyrywa cały aparat żądłowy i pszczoła umiera

- Uwaga: pszczoły są rozdrażnione i nie lubią jeśli:

  • stoi ktoś na ich drodze wylotowej z ula
  • ktoś jest wyperfumowany
  • poczują pot lub alkohol                                                                                                                3Jak powstaje miód? Bajka dla dzieci :)

                       https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8

        4.  „Pszczółka” – praca plastyczna; potrzebne:

– 3 żółte kółka,

– 2 czarne kółka,

– jedno w kolorze białym lub innym jasnym,

– nożyczki,

– klej,

-czerwony flamaster,

– oczy,

– wyciorek lub kawałek papieru na wycięcie czółek.

http://edufunkids.com/pszczola-praca-plastyczna/


Zabawy na 09.06.2020

Czym pachnie lato …….

1.„Czereśnie i dzieci” Stefania Szuchowa – wiersz do słuchania; zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców; rozmowa na temat wiersza oraz tego, czy owoce są zdrowe i czy warto je jeść; wypowiedzi dzieci na podany temat;

 Różowe czereśnie

pomiędzy listkami

– do niskich gałęzi dosięgniemy sami.

Przystawimy sobie

drabinkę, stoliczek…

Narwiemy czereśni

pełniutki koszyczek!

A wróble się śmieją

z kłopotów dziecięcych,

bo na czubie drzewa

czereśni najwięcej.

Takie są dojrzałe,

że aż leci ślinka.

Ćwir… ćwir… niepotrzebna

wróbelkom drabinka.

Zrobią dzieci kukłę,

lecz nie dla zabawki,

będzie straszyć wróble

i odganiać kawki.

2.„Połącz te same owoce” – zabawa dydaktyczna; utrwalenie nazw kilku owoców; opisanie wyglądu używając określeń: okrągły, podłużny, miękki, twardy, mały, duży, ma kolor…., ma pestki małe, duże.., ma skórkę

3.„Robimy sałatkę” – zajęcia praktyczne- próby samodzielnego krojenia owoców do sałatki;  (potrzebne: deski do krojenia, noże dla dzieci, miska, miękkie owoce, np. truskawki, banany);

Przypomnienie zasad właściwego spożywania owoców:

mycie owoców przed spożyciem, mycie rąk przed

jedzeniem;

4.Zabawy dla dzieci rozwijające małą motorykę

https://www.youtube.com/watch?v=J3WqxZfgxvw


Zabawy na 08.06.2020

 Rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych c.d.

1.    „Na zdrowie” – wiersz B. Lewandowskiej; uważne słuchanie tekstu, wypowiedzi na temat tego, co trzeba robić, aby być zdrowym; zwrócenie uwagi na to, jak ważny jest ruch w naszym życiu;

 Doktor rybka niech nam powie

Jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce prosty być jak trzcina,

Gimnastyką dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień

Pod prysznicem, w czystej wodzie.

Wie, że zęby białe czyste

Lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko, wie, że zdrowo

Chrupać marchew na surowo.

Kiedy kicha czysta chustka

Dobrze mu zasłania usta.

Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka

Na obrazku bez zarazków.

Rób tak samo, bo chcesz chyba

Tak zdrowy być jak ryba.

2.„Zdrowe – niezdrowe” - segregowanie produktów na te, które służą zdrowiu, i te, które nie służą zdrowiu; (należy dziecku wytłumaczyć, dlaczego niektóre produkty nie służą zdrowiu i trzeba je bardzo ograniczać lub zrezygnować z ich spożywania; można pokazać dziecku  owoce i warzywa oraz produkty spożywcze dostępne w domu i przeprowadzić zabawę -ćwiczenie)

3. „W zdrowym ciele zdrowy duch” – instrukcja higieny ciała – przypomnienie, ćwiczenie prawidłowego mycia rąk i zębów; ćwiczenia sprawnościowe - samoobsługowe - nauka w przekręcaniu ubrań na drugą stronę;

4. „Bańki mydlane” – swobodne zabawy na świeżym powietrzu; https://www.jaskoweklimaty.pl/banki-mydlane-jak-zrobic-tani-plyn-w-domu-przepis-na-plyn/


Zabawy na 05.06.2020

  1. „ Prawda czy fałsz” – zabawa dydaktyczna rozwijająca logiczne myślenie: (maluch będzie korygował fałszywe opinie i pękał ze śmiechu)

- ludzie myją się w coca-coli – prawda czy fałsz?

- na hulajnodze doskonale się lata

- do gry w piłkę nożną potrzebne są bramki

- świetnie można pływać na wrotkach

- rolki to są buty na kółkach

- na rowerze się świetnie fruwa….

     Dalej można samemu wymyślać, lub zachęcić dziecko do formułowania zdań prawdziwych lub fałszywych

  1. A. „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna

(plansze i figury można wykonać samemu z papieru kolorowego)

B. „Znajdź odpowiednią figurę i uzupełnij planszę” – zabawa dydaktyczna (Uwaga – zadanie trudniejsze).

Należy dziecku wytłumaczyć zasadę gry układając przykładowo pierwszą i drugą figurę w poziomie np. czerwone koło, czerwony kwadrat…

Należy wyciąć:

- 4 kółka po jednym w kolorach: czerwonym, żółtym, zielonym i niebieskim

- 4 kwadraty w kolorach j.w.

- 4 prostokąty ……

- 4 trójkąty …………

  1. Piosenka (film) „Kto jak skacze?”  https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
  2. Film: „Bolek i Lolek na Olimpiadzie”

https://www.youtube.com/watch?v=KCaigbf8cHA

  1. „Olimpiada” – praca plastyczna; wykonanie symbolu igrzysk olimpijskich; wypełnianie konturów kół olimpijskich plasteliną lub kolorowanie farbami; praca według wzoru; doskonalenie sprawności dłoni (należy dziecku pomóc odrysować koła)


Zabawy na 04.06.2020

Zabawy na dzień dzisiejszy znajdują sie w pliku PDF, poniżej:

/fileget/zabawy-dla-gr-i-4-06.pdf


W dniach 01-03.06.2020 nauczyciel przebywa na urlopie.


Jedynym zadaniem na dziś kochane dzieci jest dobra zabawa!


Zabawy na 29.05.2020

  1. .. Specjalnie na czas „zostań w domu” opowiadanie o Basi, Miśku Zdziśku i głupim wirusie.

file:///D:/Moje%20dokumenty/Przedszkole/KORONAWIRUS/Misiek%20dzisiek_i_glupi_wirus_lite.pdf

  1. W domu kreatywnie -eksperyment „Wędrująca woda"

http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/05/wedrujaca-woda.html

  1. „Magnetyzm w zabawie” – doświadczenie (super zabawa), rozwijająca koordynację wzrokowo – ruchową (potrzebny mały magnez, cienka tektura, flamastry, minimum 1 metalowy kapsel, metalowe spinacze biurowe)

http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/07/magnetyzm-w-zabawie.html

  1. „Motyl – kleks” – zabawa plastyczna (potrzebne farby, biała kartka w kształcie motyla - szablon)

Różne kolory farb nanosimy na jedno skrzydło motyla. Następnie szablon składamy na pół tak aby farba odbiła się na niepokolorowanym skrzydle.

I tak powstanie nam motyl – kleks.

 

  1.  Murarz – zabawa ruchowa.

Rodzic wyznacza lub rysuje dwie linie. Na jednej staje „murarz”, na drugiej – wszyscy pozostali uczestnicy zabawy. Na hasło: Start! dzieci biegną w stronę „murarza”, przekraczają linię, na której on stoi. „Murarz” porusza się tylko po swojej linii, kogo schwyta, ten staje na linii. Zwycięża osoba, która najdłużej nie da się złapać „murarzowi”.

Przyjemnej zabawy (-:


Zabawy na 28.05.2020

  1. „Basia, Franek i tata” – Zofia Stanecka

czytaj z dzieckiem opowiadanie z serii o Basi!

Mama i Janek wyjechali na dwa dni, a z Basią i Frankiem został Tata.

– Co będziemy robić? – spytała Basia, gdy tylko drzwi zamknęły się za Mamą i Jankiem.

– Pójdziemy spać? – zasugerował Tata i ziewnął. Poprzedniej nocy miał dyżur i jeszcze go nie odespał.

– Oj, Tato, nie żartuj! – zawołała Basia.

– Ne! – poparł ją Franek.

– Możemy pobawić się w lekarza! – zaproponowała Basia. – Franek będzie chory, a my...

– Ne oly! – zaprotestował Franek. Podszedł do Taty i pociągnął go za spodnie. – Nanek oly ne? – upewnił się.

– Jesteś zdrowiutki od czubka głowy aż po gołe stópki – uspokoił go Tata. – Za to ja bardzo chciałbym się położyć.

– W takim razie ty możesz być chory, a my z Frankiem będziemy cię leczyć – ucieszyła się Basia.

– No nie wiem... – Tata nie wyglądał na przekonanego.

– Tata oly? Nanek tuli – Franek przytulił się do jego nogi.

– Tak, tak, biedny chory Tata. Musimy o niego zadbać – poparła go Basia. Wzięła Tatę za rękę i zaprowadziła do sypialni. – Musisz leżeć. Chorzy nie mogą biegać po szpitalu, bo zarażą innych pacjentów – nakazała.

Tata był tak zmęczony, że nie zaprotestował.

– Położę się tylko na chwilkę – powiedział. Usiadł na łóżku, przechylił głowę i... ledwo opadł na poduszki, zasnął.

– Tata pi? – spytał Franek.

Basia podniosła Tacie powiekę.

– Śpi – potwierdziła. – Musimy czymś go przykryć.

Powędrowała do swojego pokoju i przytaszczyła stamtąd kołdrę, koc i śpiwór.

– Choremu musi być ciepło – wyjaśniła, przykrywając pacjenta kolejnymi warstwami. Franek pogłaskał go po wystającym spod śpiwora nosie.

– Tata oly. Nanek tuli – powtarzał raz za razem.

Basia tymczasem zastanawiała się, co jeszcze mogliby dla Taty zrobić.

– Lekarstw mu nie damy, bo teraz ich nie połknie – mruczała pod nosem. – Już wiem! Możemy go czymś posmarować!

Przyniosła z łazienki krem do stóp i pastę do zębów, a z kuchni butelkę oliwy, miseczkę i łyżkę. Wlała do miski oliwę, dodała do niej krem i pastę i starannie wymieszała całość łyżką.

– To jest specjalna maść na wszystkie choroby – wyjaśniła Frankowi. – Na pewno Tacie pomoże.

– Tata oly. Nanek tuli – mruczał Franek, smarując Tacie włosy, czoło, nos, policzki i usta.

– Aaa! – krzyknął Tata, gdy oliwa z pastą dostały mu się do oka. Zerwał się z łóżka, zlany potem i tłusty od maści.

– Tata ne oly! – ucieszył się Franek.

– Mówiłam ci, że pomoże – oświadczyła Basia.

Tata stał przez chwilę na środku pokoju, próbując zrozumieć, co takiego się stało. Potem powiedział dwie rzeczy.

Po pierwsze: – Myślę, że na razie pomoże mi porządne mycie.

I po drugie: – A potem pobawimy się razem, bo teraz to już długo nie zasnę.

– Hurra! – zawołała Basia, a Franek jej zawtórował:

– Ula! – I podskoczył z radości, bo miał przeczucie, że czeka ich ciekawy dzień.

©Egmont Polska

www.basia.com.pl

  1. „Piosenka o sprzątaniu” z tą piosenką maluch chętniej posprząta zabawki

Zamiast ciągłego i często bezskutecznego tłumaczenia, że trzeba sprzątać zabawki naucz swojego malucha piosenki o sprzątaniu domu. O wiele szybciej trafi do dziecka niż tysiące twoich słów. I można przy tym pośpiewać!

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

słowa piosenki:

        

  1. „Budujemy studnię” – zabawa konstrukcyjna rozwijająca motorykę małą, kształtująca cierpliwość i precyzję ruchów; układanie (patyczków higienicznych, wykałaczek, zapałek, kredek itp.) równolegle i prostopadle


Zabawy na 27.05.2020

Zabawy na dzień dzisiejszy znajdują sie w pliku PDF, poniżej:

/fileget/zabawy-gr-i-27-05-2020.pdf


Zabawy na 26.05.2020

Zabawy na dzień dzisiejszy znajdują sie w pliku PDF, poniżej:

/fileget/3latki-26-05.pdf


Zabawy na 25.05.2020

  1. Serce dla mojej mamy” – praca plastyczna (jedna do wyboru)

Drogie Mamy, jesteśmy w specyficznej sytuacji, nie mogę w tym roku zrobić z dziećmi niespodzianki dla Was.  Jest zatem okazja, żeby dzieciom przypomnieć o tym pięknym i ważnym dniu, uściskać mocno dziecko, przytulić i zaproponować aby wykonało dla Mamy laurkę.

Przedstawiam kilka propozycji, aby ułatwić zadanie. Mam nadzieję, że coś się przyda…….(-:

    

  

(na ostatnim zdjęciu wykorzystane są pałeczki higieniczne jako płatki, a środki kwiatów są z plasteliny; we wszystkich pracach należy dzieciom pomóc i przygotować „półprodukty” tzn. wyciąć potrzebne elementy; dzieci same komponują na kartce, układają i naklejają….)

  1. Wiersz „Bukiecik dla MamyR. Pisarski

To  jest bukiecik dla mamy – malutki.

Żeby odpędzić smutki,

Żeby jej kwitł w zimie i w lecie,

Nawet wówczas, gdy śniegiem miecie.

Jeden kwiatek – to uśmiech,

Drugi – to miłe słowa,

Trzeci – to pomoc dla mamy,

Gdy sprzątamy lub naczynia zmywamy.

  1. Uciekające myszki – zabawa ruchowa. Jedna osoba jest „kotem”, który goni „myszki”. „Myszy” mogą się uratować przed „kotem”, gdy dotkną np. czegoś metalowego, drewnianego albo plastikowego (dotkną drzewa, chwycą gałązkę, usiądą na ławce). Jeśli któraś z „myszek” nie spełni tego warunku i zostanie złapana, staje się „kotem” w następnej kolejce.

26 maja 2020 r.

Wszystkim Mamom z gr. I, składam serdeczne życzenia – dużo zdrowia, szczęścia, radości i spełnienia najskrytszych marzeń.

Z pozdrowieniami

Halina Krawczyk

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.