Specjaliści
Pani logopeda mgr Anna Czuchan
Do zadań logopedy w przedszkolu należy:
- diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy dzieci;
- prowadzenie terapii logopedycznej;
- prowadzenie porad i konsultacji dla dzieci i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy dzieci i eliminowania jej zaburzeń;
- podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci;
- wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowychi edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola oraz w udzielaniu przez nich pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- udział w pracach zespołu powołanego dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym opracowywanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
Pani psycholog Maria Wyszomirska
Pani psycholog Aleksandra Mularska - z poradni PP
Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu należy:
- diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka
i jego uczestnictwo w życiu przedszkola; - diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne
i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola; - minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym i poza przedszkolnym dzieci;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci;
- wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci,
w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola oraz w udzielaniu przez nich pomocy psychologiczno-pedagogicznej; - podejmowanie działań w zakresie profilaktyki różnych problemów dzieci
w wieku przedszkolnym; - udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- udział w pracach zespołu powołanego dla dziecka posiadającego orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym opracowywanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego; - udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych oraz rozwijanie ich umiejętności wychowawczych.
Pani pedagog specjalny Natalia Zielińska-Wicik
Do zadań pedagoga specjalnego w przedszkolu należy:
-
rekomendowanie dyrektorowi przedszkola działań w zakresie zapewnienia aktywnego
i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola; -
prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie
i uczestnictwo dziecka w życiu przedszkola; -
wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w:
-
rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci,
-
udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dziećmi,
-
dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych wychowanków oraz ich możliwości psychofizycznych,
-
doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb wychowanków;
-
rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci;
-
określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci;
-
współpraca z zespołem pomocy psychologiczno pedagogicznej w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego terapeutycznego (IPET) dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno--pedagogicznej; pedagogicznej;
-
udzielanie wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
-
dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci objętych kształceniem specjalnym;
-
prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych.
-
współpraca z nauczycielami, innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi oraz
w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami; -
przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego
Nauczyciel współorganizujący kształcenie- Pani Joanna Łęczycka- Paderewska
Do zadań nauczyciela współorganizującego kształcenie należy:
- prowadzenie wspólnie z nauczycielami przedszkola zajęć edukacyjnych;
- realizacja wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami zintegrowanych działań
i zajęć, określonych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym; - prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami pracy wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi;
- w miarę potrzeb prowadzenie indywidualnych zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi;
- udział, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych
w programie IPET, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów; - pomoc nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom
i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone
w programie, w doborze form i metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi.
Terapeuta pedagogiczny - Pani Ewa Stęczniak
Do zadań terapeuty pedagogicznego należy:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci z zaburzeniami
i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu
się w celu rozpoznawania trudności oraz monitorowania efektów oddziaływań terapeutycznych; - rozpoznawanie przyczyn utrudniających dzieciom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola;
- prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć niwelujących problemy emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
- podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym dzieci, we współpracy z rodzicami uczniów;
- wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.