Godlo Polski

Przedszkole nr 397 „Ziarenko” w Warszawie

Przedszkole nr 397 „Ziarenko”
ul.Komorska 6
04-161 Warszawa

tel/fax: 22 610 69 64

Specjaliści

Specjaliści

Pani logopeda mgr Anna Czuchan

Do zadań logopedy w przedszkolu należy:

  1. diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy dzieci;
  2. prowadzenie terapii logopedycznej;
  3. prowadzenie porad i konsultacji dla dzieci i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy dzieci i eliminowania jej zaburzeń;
  4. podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci;
  5. wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej 
  6. wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowychi edukacyjnych oraz  możliwości psychofizycznych dzieci  w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń  utrudniających funkcjonowanie dziecka i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola oraz w udzielaniu przez nich pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  7. udział w pracach zespołu powołanego dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym opracowywanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.

Pani psycholog Joanna Łęczycka- Paderewska

Pani psycholog Aleksandra Mularska - z poradni PP 

Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu należy:

  1. diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
    w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających  funkcjonowanie dziecka
    i jego uczestnictwo w życiu przedszkola;
  2. diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne
    i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola;
  3. minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym i poza przedszkolnym dzieci;
  4. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  5. pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci;
  6. wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych
    i edukacyjnych oraz  możliwości psychofizycznych dzieci  w celu określenia mocnych stron, predyspozycji,  zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci,
    w tym barier i ograniczeń  utrudniających funkcjonowanie dziecka i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola oraz w udzielaniu przez nich pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  7. podejmowanie  działań w zakresie profilaktyki różnych problemów dzieci
    w wieku przedszkolnym;
  8. udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  9.  udział w pracach zespołu powołanego dla dziecka posiadającego orzeczenie
    o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym opracowywanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego;
  10.  udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych oraz rozwijanie ich umiejętności wychowawczych.

Pani pedagog specjalny Natalia Zielińska-Wicik

Do zadań pedagoga specjalnego w przedszkolu należy: 

  1. rekomendowanie dyrektorowi przedszkola działań w zakresie zapewnienia aktywnego
    i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola;

  2. prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
    w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie
    i uczestnictwo dziecka w życiu przedszkola;

  3. wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w:

  • rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci,

  • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dziećmi,

  • dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych wychowanków oraz ich możliwości psychofizycznych,

  • doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb wychowanków;

  1. rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci;

  2. określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci;

  3. współpraca z zespołem pomocy psychologiczno pedagogicznej w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego terapeutycznego (IPET) dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno--pedagogicznej; pedagogicznej;

  4. udzielanie wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej; 

  5. dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci objętych kształceniem specjalnym; 

  6. prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych.

  7. współpraca z nauczycielami, innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi oraz
    w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami;

  8.  przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego

Nauczyciel współorganizujący kształcenie- Pani Joanna Łęczycka- Paderewska

Do zadań nauczyciela współorganizującego kształcenie należy:

  1. prowadzenie wspólnie z  nauczycielami przedszkola zajęć edukacyjnych;
  2.  realizacja wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami zintegrowanych działań
    i zajęć, określonych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym;
  3. prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami pracy wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi;
  4. w miarę potrzeb prowadzenie indywidualnych zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi;
  5. udział, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych
    w programie IPET, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów;
  6. pomoc nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom
    i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone
    w programie, w doborze form i metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi.

Terapeuta pedagogiczny - Pani Ewa Stęczniak

 Do zadań terapeuty pedagogicznego należy:

  1. prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci z zaburzeniami
    i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu
    się w celu rozpoznawania trudności oraz monitorowania efektów oddziaływań terapeutycznych;
  2. rozpoznawanie przyczyn utrudniających dzieciom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola;
  3. prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć niwelujących problemy emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
  4. podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym dzieci, we współpracy z rodzicami uczniów;
  5. wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 
× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.