Godlo Polski

Przedszkole nr 397 „Ziarenko” w Warszawie

Przedszkole nr 397 „Ziarenko”
ul.Komorska 6
04-161 Warszawa

tel/fax: 22 610 69 64

Ćwiczenia logopedyczne

Ćwiczenia logopedyczne

Szanowni Rodzice,

Zachęcam Państwa do systematycznych ćwiczeń z dziećmi.

Pozdrawiam,

Logopeda Anna Czuchan

Ćwiczenia dla wszystkich grup 

Dzieci poza ćwiczeniami prawidłowej wymowy powinny ćwiczyć sprawność narządów mowy, do których systematycznie zapraszamy. Przedstawiam bajeczkę logopedyczną do przeczytania i wspólnych ćwiczeń oraz kwieciste minki -  wiosenne ćwiczenia logopedyczne w formie kart do gry (plik pdf 1)

/fileget/pdf-1-logopeda.pdf

Zapraszam do ćwiczeń wszystkie dzieci.

WESOŁE MIASTECZKO
W niedzielę rano Jasio postanowił pojechać do wesołego miasteczka.
Ziewnął, przeciągnął się (naśladujemy) i zaczął się gimnastykować (buzia szeroko otwarta, a język dotyka kącików warg, nosa, brody). Potem ubrał się i zszedł wolno po schodach (czubek języka dotyka każdego zęba na górze, potem na dole). Do wesołego miasteczka pojechał samochodem (mówimy „brum brum”).
W wesołym miasteczku na początku jeździł na kucyku (kląskanie językiem). Następnie poszedł na karuzelę i wsiadł na osiołka (wołamy „io io”). Karuzela zaczęła się kręcić wolno, potem coraz szybciej (oblizywanie szeroko otwartych ust, wolno, a potem coraz szybciej).
Potem Jasio poszedł do wesołego pociągu, który gwizdał: uuu… Lokomotywa ruszyła powoli (mówimy powoli „szszsz” wolno) a potem coraz szybciej (mówimy „szszsz” szybko).
Było już późno, więc Jasio wrócił z powrotem do domu samochodem (mówimy „brum brum”). Wszedł do mieszkania, a tam mama powitała go buziakiem (cmokamy).
Po dniu pełnym wrażeń położył się spać i mocno zasnął (chrapiemy).
Dobranoc Jasiu!
Literatura:
A. Tońska-Mrowiec: Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne.

Rozwijamy sprawność ręki oraz ćwiczymy motorykę małą, ćwiczenia usprawniają umiejętność skupienia oraz koncentracji uwagi. Wykorzystując przedmioty wymienione w zamieszczonym materiale wykonujemy słońce, zastanawiamy się dlaczego jest ważne, co o nim wiemy oraz jaki ma kształt. A jaką głoskę słyszymy na początku?. Przypominamy sobie jak prawidłowo wymawiamy głoskę s oraz w jakie znamy wyrazy, w których możemy ją usłyszeć.(plik pdf 2)

/fileget/pdf-2-logopeda.pdf

Do ćwiczeń oddechowych tym razem potrzebne nam będą miseczki lub plastikowe pojemniki, farby wodne, słomka do picia, pojemnik na wodę, łyżeczka, brystol lub po prostu kartka papieru. Zapoznaj się z instrukcją ( plik pdf 2). Dmuchamy tworząc obrazy, rozmawiamy o kolorach oraz  sztuce.

Dzieci starsze utrwalają  wymowę głoski sz, wyszukują wyrazy z nią związane. (plik pdf 3)

/fileget/pdf-3-logopeda.pdf

 

/fileget/bibliografia-do-cw-logopedycznych.pdf

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.