Godlo Polski

Przedszkole nr 397 „Ziarenko” w Warszawie

Przedszkole nr 397 „Ziarenko”
ul.Komorska 6
04-161 Warszawa

tel/fax: 22 610 69 64

Zajęcia rytmiki

 Program  na  zajęcia  z  rytmiki(15.06-22.06)       

Dzień  dobry  Dzieci,

Powoli  żegnamy  przedszkole,  a  przygotowujemy  się  na  powitanie  lata i  wakacji!

Grupy młodsze (Dzieci 3-4 – letnie)- Piosenka „Poleczka  na  lato”.

Noga lewa, noga prawa

i zaczyna się zabawa.

Noga prawa, noga lewa,

każdy  tańczy, każdy śpiewa.

 

Ref: To jest poleczka

        na lato, na lato

        pełna owoców

        i kwiatów pełna też!

        To jest poleczka

        na lato, na lato,

        zatańcz  ją z mamą

        i z tatą, jeśli chcesz!

 

Pięta, palce, palce, pięta,

każda buzia uśmiechnięta

pięta, palce, palce, pięta

i w kolanie noga zgięta!

Cel  wychowawczy: Uświadomienie  dzieciom jak szczególną i radosną  porą  jest lato (Jakie  dary  nam  ono  przynosi?)etc..

Cel muzyczny: Rozwijanie  poczucia  rytmu oraz  uświadomienie dzieciom  części  ciała (strona  lewa, strona  prawa, pięta  lewa, pięta  prawa. Udoskonalenie  kroku  polki.

Zabawa- taniec         

-Dzieci  stoją  w  parach, zwrócone  twarzami  do  siebie, ręce  na  biodrach.

-Zgodnie  ze  słowami  piosenki  wystawiają  raz  lewą  raz  prawą  nogę.

-Na  refren  tworzą  pary( łódeczki) i  tańczą  krokiem  dosuwanym  po  kole

-Na 2-gą  zwrotkę, zatrzymują  się i wystawiają  piętę, palce itd.

https://www.facebook.com/JasneStrony/videos/757964694246096/?v=757964694246096

Grupy starsze (Dzieci 5-6 – letnie)- Piosenka „Plecak, torba i walizka”.

Lato w internecie ogłoszenie dało,
kto chce się z nim spotkać, ten ma czasu mało.
Trzeba wyjąć rzeczy, które w szafie spały,
na tę ważną chwilę cały rok czekały.

Ref.: Plecak, torba czy walizka ,
bez nich w podróż nie wyruszysz,
choć dźwiganie nie jest miłe smak przygody
wszystkich kusi. (2x)

Wielkim pakowaniem żyje każda chata,
wszyscy chcą wyjechać na spotkanie lata,
wyroszyć w nieznane, stare kąty zbadać,
odwiedzić rodzinę, uściskać, pogadać.

Ref.: Plecak torba czy walizka…

Cel wychowawczy: Uczenie  porządkowania  osobistych  rzeczy oraz  umiejętności wyboru  tego co  dzieciom  będzie  potrzebne  na  wakacje (np. plecak czy  walizka).   

 Cel  muzyczny: Uczy  koncentracji  i  reakcji na  sygnały  muzyczno-słowne.                              .

Zabawa  ruchowa w „pojazdy”-wyjazd  na  wakacje.

-Dzieci  trzymają w  ręku kierownicę(kółko) i poruszają  się  w  różne  strony  sali w  rytm  piosenki. 

-Na sygnał muzyczny i  słowo „stop”, dziecko-kierowca  dobiera  pasażera, poruszają się  teraz  dwójkami.

-Na  następne  sygnały, łączą  się w trójki,  czwórki itd. aż wyczerpie  się  liczba dzieci  jadących  na  wakacje.

https://www.youtube.com/watch?v=gJ3SMrA-qys

 

Pozdrawiam  moje  przedszkolaki-Wasza  Pani  Marta!


Program na zajęcia z rytmiki (25.05-1.06)

 Przedszkole „Ziarenko”

Witam ponownie moje przedszkolaki!

Grupy młodsze(Dzieci 3-4 letnie)

Cel wychowawczy: Zmienne nastroje pogody wiosennej.

 Chociaż chcielibyśmy, aby było ciągle słońce, to deszcz jest też potrzebny.

 Dlaczego?

Cel muzyczny: Rozwój refleksu, słuchu i pamięci muzycznej.

1.Piosenka „Deszczowa piosenka”.

1. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci.

Ref: Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. / x2

2. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa.

 

Ref: Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. / x2

2. Zabawa ruchowa: rekwizyty- obręcze lub szarfy( ewent. koła wykonane ze sznurka)

 parasolki( talerzyk papierowy)

 1 zwrotka: Dzieci podskakują po sali z parasolką wokół

 obręczy.

 Refren: Wskakują do „kałuży” rozchlapując wodę(kap,kap,kap).

 2 zwrotka: Spacerują na nowo w rozsypce po sali z parasolką.

 https://wszystkodlasmyka.pl/piosenki-dla-dzieci/spiewajace-brzdace-deszczowa-piosenka/

Grupy starsze(Dzieci 5-6 letnie)

Cel wychowawczy: Przestrzegamy zasad higieny. W ten sposób chronimy się przed chorobami.

Cel muzyczny: Różne sposoby wykonywania prostych rytmów np. do słów „stuk puk”.

 Reagowanie ruchem na melodię piosenki.

 Ćwiczenie usprawniające układ oddechowy.

1.Zabawa w „Straszydło”- ćwiczenie oddechowe :

- nakrywamy się kocykiem lub kawałkiem materiału( siedzimy w kucki).

-nabieramy głęboko powietrze( hraa,hraa) i powoli wypuszczamy(pss,pss).

Przy nabieraniu powietrza- wstajemy( ręce w górę), a przy wypuszczaniu- opuszczamy ręce i chowamy się pod kocykiem.

2.Piosenka „Przegoń wirusa”.

stuk puk
stuk
puk
wirus jest u drzwi

puk, puk,puk,puk
prędko otwórz mi

nie, nie,nie,nie
nie otworze ci
ty wirusie jesteś bardzo zły

lecz tak czasami zdarzyć sie może
że przyjdzie wirus o pełnej porze
ty go nie widzisz
więc ręce myj
tym go przestraszysz
ucieknie w mig

tup tup tup tup
wirus skrada się

tak tak tak,tak
wpuść do siebie mnie
nie, nie , nie chce chorym być
ty wirusie jesteś bardzo zły

lecz tak czasami zdarzyć sie może
że przyjdzie wirus o pewnej porze
ty go nie widzisz
więc ręce myj
tym go przestraszysz
ucieknie w mig

3. Zabawa rytmiczno- taneczna:

1.Dziecko wystukuje rytm na słowa „stuk puk, stuk puk”  poprzez uderzanie w różne przedmioty( np. stół, krzesło,podłogę)

2. Śpiewa piosenkę w dialogu z rodzicem lub nauczycielem (na zwrotkę).

3.Obraca się podskokami w kółeczku razem z rodzicem lub nauczycielem(na refren).

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

Miłej zabawy i do usłyszenia!


Program na zajęcia z rytmiki(18.05-25.05)

Dzień dobry Dzieci,

Mam nadzieję, że potraficie już podziękować piosenką Rodzicom w dniu ich święta.

Teraz przed nami nowe zadanie.

 

Grupy młodsze(Dzieci 3-4 letnie)

Cel wychowawczy: Zaznajomienie dzieci z tzw. wyliczankami, krótkimi wierszykami, które  z pewnością polubicie.

Cel muzyczny: Ćwiczenie tempa, dynamiki oraz określenie nastroju wyliczanki- piosenki.

1.Wierszyk- Wyliczanka-Piosenka

Igła wpadła do morza,

zabiła niedźwiedzia,

krowa weszła na topolę

i złapała śledzia.

 

Wisła nam się zapaliła,

ryby się popiekły

a szczupaki osmolone

do lasu uciekły.

2.Ćwiczenie- zabawa kreatywna

Czy zauważyliście w tym wierszyku, różne śmieszne, niedorzeczne sytuacje?

- Postarajcie się powiedzieć ten wierszyk w różny sposób np. wolno-szybko głośno-cicho, wesoło-smutno, ze strachem i gniewem.

- Jeśli wam się uda, to postarajcie się z pomocą waszej Pani lub w domu z pomocą Mamy, ułożyć prostą melodię do tego wierszyka.

Grupy starsze (Dzieci 5-6 letnie)

1.Gr.6-latki Piosenka „Pomaluję cały świat”.

Ciocia mi przyniosła farby,

zaraz namaluję coś.

Wielbłąd mój ma cztery garby,

zamiast konia stoi łoś.

 

Ref. Pomaluję cały świat,

 pastelowy pędzi wiatr.

 Sobie namaluję psa,

 Mojej mamie kotki dwa.

 

Po drabinie aż do nieba,

mogę wdrapać się raz dwa.

Trochę żółtej farby trzeba,

I już słońce uśmiech ma.

Ref. Pomaluję…

 

Cel wychowawczy: Cieszymy się zwierzętami domowymi, ale także poznajemy zwierzęta

 egzotyczne.

Cel muzyczny: Utrwalenie rytmu piosenki.

 Kształcenie wyobraźni muzycznej.

Zabawa kreatywna z wyobraźni:

1. W takt 1-wszej zwrotki, dzieci rysują z wyobraźni zwierzęta( np. wielbłąd, pies, kot).

 2. W takt 2-giej zwrotki, jedno dziecko, czyli malarz rysuje w powietrzu różne wzory naśladując  np. wiatr

 słońce

 drabina

 płot

 Dzieci naśladują ruchy „ malarza”.

https://www.facebook.com/klubmaluchamm/videos/1772673563043216/?v=1772673563043216


Program  na  zajęcia  z  rytmiki 11.05-18.05.20                               

Dzień  dobry  Dzieci,

W  dalszym  ciągu  śpiewamy  dla  Mamy   i  Taty. Wyrażamy  w  ten  sposób  nasze  podziękowania w  dniu  ich  święta.

Grupy  młodsze(Dzieci  3-4 letnie)

Cel  wychowawczy: Podziękowania  jak  wyżej( c.d.   piosenki)

Cel  muzyczny:  Dziękujemy  rodzicom  w  dniu  ich  święta  nie  tylko  śpiewem, ale  równieżzatańczymy  dla  nich  taniec  „Szot”.

1.Piosenka „Tato  już  lato”(c.d.)

Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł

Tato, już lato…

2.Taniec „Szot” ( mazurski  taniec  ludowy- w/g   poniższych  wskazówek)

Zagrajcież  mi  szota, szota                         

Co  otrząsnę  nogi  z  błota                           

By  się  panny  nie  brzydziły                        

Ze  mną  wokół  zatańczyły/bis            

https://www.youtube.com/watch?v=DGW6fCcR0x0&t=48s     

1-wszy  krok: ręce  na  biodrach,  kręcenie  prawą  piętą

2-gi  krok:  pokazywanie  palcem  prawej  ręki( grożenie)

3-ci  krok:   Ref. La,la,la- klaśnięcie  3  razy  w  prawo

                            La, la,la-klaśnięcie  3  razy  w  lewo

                            La, la, la, la, la, la, la-  obrót

 

Grupy  starsze(Dzieci 5-6 letnie)

Cel  wychowawczy: Uświetnienie  dnia  Mamy  i  Taty.

Cel  muzyczny:  Zwrócenie  uwagi  na  grację,  elegancję  ruchów  w  utworze  klasycznym „Taniec  Łabędzi”.

1.Piosenka „W  oczach  matki”- ćwiczymy  dalej  tę  piosenkę.

2. Zabawa  ruchowa-„Taniec  Łabędzi” do muzyki Piotra Czajkowskiego.

Postaramy się wykonać poszczególne ruchy tańca jak w opisie poniżej, słuchając jednocześnie muzyki

https://www.youtube.com/watch?v=TShLzRc5awM

                                     Opis  tańca

1.Dziecko  siedzi „w  kucki”, głowa  pochylona,  ręce  obejmują  kolana.

2.Podnosi  powoli  głowę, potem  lewą  i  prawą  rękę, następnie  podniesienie  do  pozycji

   stojącej.

3.W  pozycji  stojącej, falując  rękami, obraca  się  na  palcach, raz  w  prawo  raz  w  lewo.

4.Taniec  kończymy  ukłonem, wysuwając  nogę  do  przodu,  rozkładając  ręce  na  boki.

Uwaga!

Wszystkie  ćwiczenia, dzieci  wykonują  według  własnych  możliwości.

Życzę miłej zabawy i do zobaczenia

Marta J.


 Program na zajęcia z rytmiki 4.05-11.05

Dzień dobry Dzieci,

Oto nadszedł miesiąc maj- najpiękniejszy miesiąc w roku.

Czas zatem aby wyśpiewać podziękowania naszym rodzicom- Mamie i Tacie!

Grupy młodsze (Dzieci 3-4 letnie)

Cel wychowawczy: Podkreślamy ważną rolę jaką spełnia tata w życiu dziecka.

Cel muzyczny: Zaznajomienie dzieci z rytmami muzyki innych krajów, innych kultur.

1.Piosenka „Tato już lato”. https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Uwaga! Nauczymy się tylko jednej zwrotki i refrenu.

2. Zabawa ruchowa

-dzieci poruszają się żwawo, zwinnie, szybko, do rytmu który narzuca ta piosenka.

A piosenka ta jest w rytmie tańców południowych( latynoamerykańskich).

-poszukajcie w domu przedmiotów( instrumentów) wśród waszych dziecinnych zabawek

(np. grzechotka, klocki), które byłyby akompaniamentem do tej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

Grupy starsze( Dzieci 5-6 letnie)

Cel wychowawczy: Podziękowanie mamie za troskę i trud wychowawczy każdego dnia.

Cel muzyczny: Określenie charakteru piosenki( np. skoczna, wolna, a może nastrojowa poetycka?, a wiesz co to znaczy?- zapytaj mamusi! Określenie tempa piosenki- wolna, szybka( agogika)

1.Piosenka „W oczach matki”. https://www.youtube.com/watch?v=CcoiiTl3-2w

W zielonych oczach matki
Świeci wiosenna łąka,
Słońce na drzewach śpiewa
I budzi kwiaty w pąkach.

W niebieskich oczach matki
Szepce kwitnący strumień,
Tak opowiadać bajki
To tylko matka umie.
Tak opowiadać bajki
To tylko matka umie.

W błękitnych oczach matki
Pogodne niebo fruwa,
Kiedy zasypiasz, matka
Jak gwiazda nad tobą czuwa.

A w czarnych oczach matki
Noc do samego świtu
Okrywa cię skrzydłami
Ze srebra i błękitu.
Okrywa cię skrzydłami
Ze srebra i błękitu

2. Zabawa muzyczna

Jaki kolor oczu ma twoja mama?

Zaśpiewaj jej zatem tę część piosenki, która mówi o kolorze jej oczu. Możesz naśladować melodię piosenki, a możesz wymyśleć też własną.

https://www.youtube.com/watch?v=CcoiiTl3-2w

Dziękuję , pozdrawiam, życzę miłej zabawy.

Marta J.


Dzień dobry Dzieci,

Zapraszam Was na wspólne muzyczne spotkanie pt. „Światowy dzień ziemi w dobie pandemii”.

Grupy młodsze (Dzieci 3-4 letnie)

Cel wychowawczy: Wszyscy dbamy o czystość środowiska w którym mieszkamy oraz czystość całej przyrody. W szczególności zadbajmy o porządek w naszym otoczeniu (mój pokój, balkon, ogródek).

Cel muzyczny: Określenie charakteru (nastroju) piosenki.

1.Piosenka „ Święto Ziemi”  https://www.youtube.com/watch?v=nc3P_JsxNaA

Nie wyrzucam w lesie śmieci

Tak nie robią grzeczne dzieci

Święto Ziemi, więc pamiętam

O roślinach i zwierzętach/bis

 

Karmię ptaki i wiewiórki

Dbam o czystość na podwórku

Święto Ziemi więc pamiętam

roślinach i zwierzętach/bis

2. Zagadka i zabawa muzyczna:- Z jakim instrumentem muzycznym kojarzą wam się pierwsze oraz ostatnie dźwięki piosenki? ( wstęp oraz zakończenie)

 -poszukaj w domu przedmiotu, który wydaje podobny dźwięk i zagraj na nim.

 https://www.youtube.com/watch?v=nc3P_JsxNaA

Grupy starsze( Dzieci 5-6 letnie)

Cel wychowawczy: Przestrzeganie czystości w naszym najbliższym otoczeniu oraz w miejscach publicznych( las, park).  Myślimy też o całej ziemi- naszej planecie.

Cel muzyczny: Pobudzenie wyobraźni muzycznej poprzez wymyślanie odpowiednich ruchów(rękami, nogami) w stylu muzyki rapp. Zwrócenie uwagi na dykcję.

1.Piosenka „ Moja Planeta” https://www.youtube.com/watch?v=cZ-nwKdwPc4

Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi

Moja planeta nie ma ceny

Moja planeta jest rano niewyspana

Moja planeta jest tam gdzie Ty i Mama

 

Moja planeta nie spadła tu z księżyca

Moja planeta to tajemnica

Moja planeta raz zimna raz przegrzana

Moja planeta jest tam gdzie Ty i Mama

 

Ref: SOS- to ziemia woła ludzi

 jutro tlen już trudniej będzie zbudzić

 SOS- ratujmy siebie sami

 SOS- do siebie wysyłamy

 

Moja planeta miłości się nie boi

Moja planeta broń rozbroi

Moja planeta zna dobre obyczaje

Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje

 

Ref: SOS…

2. Zabawa ruchowa: Melodię przekształcamy w wiersz i wykonujemy krótkie, szybkie ruchy rękami, nogami, biodrami zgodnie z treścią piosenki (styl rap).

3.Ćwiczenie- zabawa: Wyśpiewanie motywu „SOS”

 -w różnych rejestrach(np. wysoko- nisko)

 -w zmienionym tempie(np. wolno- szybko)

 - ze zróżnicowaną dynamiką( cicho- głośno)

https://www.youtube.com/watch?v=cZ-nwKdwPc4

Dziękuję Rodzicom za pomoc i wyjaśnienie słowa „SOS”.

 

Marta J.


Dzień dobry Dzieci,

Tydzień poświąteczny był czasem na odpoczynek, ale też na utrwalenie poznanych piosenek.

Przed nami nowe wyzwania. Zapraszam do zabawy!

Grupy młodsze (Dzieci 3-4 letnie)

Cel wychowawczy: Wybieramy się na wycieczkę do lasu i nad rzekę. Może spotkamy tam jakieś zwierzątka?

Cel muzyczny: Reagowanie ruchem na sygnał muzyczny( odzwierciedlenie w zabawie ruchowej p.nr3). Pobudzenie wyobraźni dziecka.

1.Piosenka „ Gąski i Lis”

Tam pod lasem białe gąski,

moczą nogi w wodzie,

piją wodę prosto z rzeki,

kapie im po brodzie.

 

Nie wiedziały, że w tym lesie,

mieszka groźny lis,

który chętnie na śniadanie,

zjadłby gąskę dziś.

 

Ref: Uciekajcie póki czas,

 rudy lis chce złapać was./bis

2. Zabawa ruchowa: Po zapoznaniu się ze słowami piosenki , dzieci będą naśladować następujące ruchy:

1.Do pierwszych dwóch wersów piosenki, dzieci stoją na krawędzi np. dywanu( rzeki) i śpiewając moczą raz jedną , raz drugą nogę w wodzie ( ręce na biodrach).

2.Do 3-ciego i 4-ego wersu, klękają na kolana i poruszając rękami „falują wodę w rzece”.

3.Na refren, dzieci biegają po pokoju i chowają się do kryjówki przed „ lisem”

Zadanie domowe: Do piosenki „Gąski i Lis” nie mamy melodii, proszę zatem dzieci, aby zechciały zaśpiewać tę piosenkę tak jak potrafią .(dziękuję za pomoc Rodziców)

 

Grupy starsze (Dzieci 5-6 letnie)

Cel wychowawczy: Koncentracja uwagi na zmiany w przyrodzie.

Cel muzyczny: Przybliżenie pojęcia „echo melodyczne”.

 Zwrócenie uwagi na wyraźną wymowę czyli dykcję.

1.Piosenka „Poprzez ziemię idzie wiosna”.

https://www.youtube.com/watch?v=4dJqNSI821E

Strojna w zieleń poprzez ziemię idzie wiosna.

Cała w kwiatach, w śpiewie ptaków, w blasku słońca./bis

 

Jasną chmurę ma nad czołem uśmiechnięta.

Wiatrem miękkim pełnym ciepła owinięta./bis

 

Idzie ziemią, idzie wodą jak to wiosna.

Aż do lata dojdzie strojna by tam zostać./bis

2.Zabawa w echo melodyczne:

- dziecko śpiewa 2 pierwsze wersy piosenki, a echo czyli osoba towarzysząca odpowiada

 śpiewając tę samą melodię i te same słowa.

- różne warianty echa:

 Dziecko - Rodzic

 cicho- cicho

 głośno-głośno

 wysoko-wysoko

 nisko- nisko

 wolno-wolno

 szybko-szybko

3. Zabawa ruchowa( ćwiczenie inhibicyjno- incytacyjne).

Dziecko(wiosna) biega po pokoju, podskakując z kwiatem w ręku.

Na hasło „idź”- maszeruje

Na hasło „hop”-podskakuje

Na hasło „stój”-zatrzymuje się

https://www.youtube.com/watch?v=4dJqNSI821E

Uwaga!

Improwizacja ruchowa dla wszystkich dzieci stosownie do ich możliwości.

Dzieci wymyślają ruchy, kroki, gesty do znanej melodii: „W Arizonie, w Barcelonie”.

Pomimo trudnej sytuacji , wszyscy tańczymy rock and rolla w różnych częściach świata.

W Arizonie, w Barcelonie
W Yokohamie, w Amsterdamie
Wszędzie dźwięczy dziś
Rock, rock, rock and roll

W Urugwaju, w Biłgoraju
W Argentynie, w Garwolinie
Wszędzie tańczą dziś
Rock, rock, rock and roll

https://www.youtube.com/watch?v=sd9biVJJUnQ

Dziękuję za pomoc Rodzicom, Opiekunom i życzę dobrej zabawy.

Marta J.


Program z rytmiki na okres świąteczny

Grupy  młodsze(Dzieci 3-4 letnie)

Cel  wychowawczy- Udział  dzieci  w  przygotowaniu  Świąt Wielkanocnych( np. pisanki)

Cel  muzyczny- Uwrażliwienie  dzieci  na  charakterystyczny  rytm( tzw.synkopa)

1.Piosenka „ Pomogę  mamusi”

Choć  mam  ręce  małe

I niewiele  zrobię,

pomogę  mamusi,

niech  odpocznie  sobie./bis

 

Zamiotę  izdebkę,

umyję  garnuszki,

niech  się  tu  nie  schodzą

łakomczuchy- muszki./bis

 

I braciszka  uśpię

w białej  kolebusi,

chociaż  w  tym  pomogę

kochanej  mamusi./bis

2. Zabawa  ruchowa- Śpiewając, dzieci  poruszają  się  po  domu  naśladując  różne  czynności

                                       np.zamiatanie  szczotką, podlewanie  kwiatków, wyrabianie ciasta

3.Zabawa  z  instrumentami- Śpiewając, dzieci  akompaniują  sobie  na  instrumentach.

                                                    W  domu  mogą  to  być  np. 2 łyżki, 2 pokrywki  etc…

(realizacja  synkopy  na  słowa „ po-mo-gę  ma –mu-si”).                                                  

https://www.youtube.com/watch?v=0FqM2MdOOs0    

                                          

Grupy  starsze( Dzieci 5-6 letnie)

Cel  wychowawczy: Zwyczaje  Wielkanocne

 

Cel  muzyczny: Określenie  nastroju  piosenki (np. żywa, spokojna, wesoła etc…)

1.Piosenka „ Wielkanocny  koszyczek”

Wśród  kolorowych  jajek  baranek  biały śpi,

Przytulił  się  do  baziek, Wielkanoc  mu  się  śni.

                                            Ref./ La li la, la li la, la li la,

                                                      Wielkanoc  mu  się  śni./bis

Cukrowe  ma  futerko, cukrowe  różki  ma,

cukrowym  małym  dzwonkiem, cukrowe  piosnki  gra.

                                             Ref./La li la, la li la, la li la

                                                      cukrowe  piosnki  gra./bis

A  obok  mały  zając  wystawił  uszka  swe,

wygląda  nasłuchuje, Wielkanoc  zbliża  się.

                                            Ref./La li la, la li la, la li la,

                                                     Wielkanoc  zbliża  się./bis

Jest  cały  z  czekolady, ubranko  srebrne  lśni,

położył  się  w  koszyczku, Wielkanoc  mu  się  śni.

                                            Ref./La li la, la li la, la li la,

                                                     Wielkanoc  mu  się  śni./bis

https://www.youtube.com/watch?v=OHMmqgfTFYs

 

2. Nauka  piosenki  jak  wiersza

     Dzieci  śpiewają  zgodnie  z  muzyką

     Skaczą  jak  zające ( „kicanie”)

3. Ćwiczenie  kreatywne:  Tworzymy  sami  przysłowia  o  „kwietniu”

     Czy  tak  potrafisz?

                                      -Kwiecień  plecień  bo…

      Moje  powiedzenie- „ Kwiecień- miesiąc  solidarności, przyjaźni  i  radości”

      A teraz  Ty: „Kwiecień……”

 

4. Do  utworzonego  własnego  przysłowia, dzieci  układają  własną  melodię i  śpiewają.

 

Wszystkim  moim  dzieciom  przesyłam  „zdalne  całuski” i  życzę  dobrej  zabawy

Wasza p.Marta  J.


Grupy młodsze (Dzieci 3-4 letnie)

Cel wychowawczy: Wprowadzenie radosnego nastroju wiosny

Cel muzyczny: Utrzymanie równowagi w ruchu

                           Umiejętność uchwycenia rytmu

1.Piosenka-„Powrót  bocianów” (nauka)

                       Przyleciały z daleka

                       I krążyły nad łąką.

                       Zobaczyły je dzieci,

                       gdy rankiem wzeszło słonko.

                                                             Zobaczyły je dzieci

                                                             powitały radośnie

                                                             A witajcie,bociany,

                                                             Powiedzcie nam o wiośnie!

            Przeleciały nad wioską,

            kołowały powoli,

            aż przysiadły na gnieździe,

            na starej tej topoli.

                                                             Siadły na swej topoli

                                                             Stare gniazda poznały,

                                                         dzieciom na powitanie

                                                             o wiośnie klekotały

https://www.youtube.com/watch?v=tN-kM-gX0Vs

2.Zabawa ruchowa (ćw. Inhibicyjno- incytacyjne)

„Bociany” fruwają po sali.Na przerwę  w muzyce  zatrzymują się i stają na jednej nodze. Próbują utrzymać równowagę.

3.Zabawa ruchowa z instrumentami oraz ćw. rytmiczne

Dzieci biegają po sali z wyciągniętymi rękami, trzymając drewienka.Na dany sygnał zatrzymują się i grają rytm wymawiając jednocześnie słowa: kle ,kle, kle kle, kle kle.

4.Taniec „Polka”( piosenka o bocianach jest w rytmie polki)

 -doskonalenie kroku dosuwanego dla 3-latków oraz nauka prostszych figur

 -nauka figur dla 4-latków. Cały taniec wg. melodii piosenki o bocianach

-doskonalenie figur polki do innych melodii np.”Nazywają mnie poleczka”

                                                                                      „Polka dla babci i dziadka”

                                                                                       „Bal w przedszkolu"

Grupy starsze ( Dzieci 5-6 letnie)

Cel wychowawczy: wprowadzenie radosnego nastroju wiosny

Cel muzyczny: wykorzystanie gesto-dźwięków (pstrykanie palcami)

                          doskonalenie wyczucia rytmu

1.Piosenka „ Wiosna”(nauka)

                        Wiosna,cieplejszy wieje wiatr

                        Wiosna,znów nam przybyło lat

                        Wiosna,wiosna wkoło

                        Zakwitły bzy

                                              Śpiewa skowronek nad nami

                                              Drzewa,strzeliły pąkami

                                              Wszystko,kwitnie wkoło

                                               I ja i ty

2.Ćwiczenia rytmiczno-słuchowe

-Na słowo „wiosna”dzieci rytmicznie pstrykają palcami (gestodźwięki)

-Rytmicznie poruszają rękami naśladując ciepły letni wiatr( szarfy)

3.Ćwiczenie usprawniające układ oddechowy

-nauka gwizdania (odpowiedni układ ust)

-wygwizdanie melodii do wersu:”Śpiewa skowronek nad nami,

                                                            drzewa strzeliły pąkami”.

https://www.youtube.com/watch?v=RvOaIABDeJI


Zapraszamy do udziału w zajęciach rytmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=BggoLK1gMnw

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.