Zajęcia rytmiki
Program na zajęcia z rytmiki(15.06-22.06)
Dzień dobry Dzieci,
Powoli żegnamy przedszkole, a przygotowujemy się na powitanie lata i wakacji!
Grupy młodsze (Dzieci 3-4 – letnie)- Piosenka „Poleczka na lato”.
Noga lewa, noga prawa
i zaczyna się zabawa.
Noga prawa, noga lewa,
każdy tańczy, każdy śpiewa.
Ref: To jest poleczka
na lato, na lato
pełna owoców
i kwiatów pełna też!
To jest poleczka
na lato, na lato,
zatańcz ją z mamą
i z tatą, jeśli chcesz!
Pięta, palce, palce, pięta,
każda buzia uśmiechnięta
pięta, palce, palce, pięta
i w kolanie noga zgięta!
Cel wychowawczy: Uświadomienie dzieciom jak szczególną i radosną porą jest lato (Jakie dary nam ono przynosi?)etc..
Cel muzyczny: Rozwijanie poczucia rytmu oraz uświadomienie dzieciom części ciała (strona lewa, strona prawa, pięta lewa, pięta prawa. Udoskonalenie kroku polki.
Zabawa- taniec
-Dzieci stoją w parach, zwrócone twarzami do siebie, ręce na biodrach.
-Zgodnie ze słowami piosenki wystawiają raz lewą raz prawą nogę.
-Na refren tworzą pary( łódeczki) i tańczą krokiem dosuwanym po kole
-Na 2-gą zwrotkę, zatrzymują się i wystawiają piętę, palce itd.
https://www.facebook.com/JasneStrony/videos/757964694246096/?v=757964694246096
Grupy starsze (Dzieci 5-6 – letnie)- Piosenka „Plecak, torba i walizka”.
Lato w internecie ogłoszenie dało,
kto chce się z nim spotkać, ten ma czasu mało.
Trzeba wyjąć rzeczy, które w szafie spały,
na tę ważną chwilę cały rok czekały.
Ref.: Plecak, torba czy walizka ,
bez nich w podróż nie wyruszysz,
choć dźwiganie nie jest miłe smak przygody
wszystkich kusi. (2x)
Wielkim pakowaniem żyje każda chata,
wszyscy chcą wyjechać na spotkanie lata,
wyroszyć w nieznane, stare kąty zbadać,
odwiedzić rodzinę, uściskać, pogadać.
Ref.: Plecak torba czy walizka…
Cel wychowawczy: Uczenie porządkowania osobistych rzeczy oraz umiejętności wyboru tego co dzieciom będzie potrzebne na wakacje (np. plecak czy walizka).
Cel muzyczny: Uczy koncentracji i reakcji na sygnały muzyczno-słowne. .
Zabawa ruchowa w „pojazdy”-wyjazd na wakacje.
-Dzieci trzymają w ręku kierownicę(kółko) i poruszają się w różne strony sali w rytm piosenki.
-Na sygnał muzyczny i słowo „stop”, dziecko-kierowca dobiera pasażera, poruszają się teraz dwójkami.
-Na następne sygnały, łączą się w trójki, czwórki itd. aż wyczerpie się liczba dzieci jadących na wakacje.
https://www.youtube.com/watch?v=gJ3SMrA-qys
Pozdrawiam moje przedszkolaki-Wasza Pani Marta!
Program na zajęcia z rytmiki (25.05-1.06)
Przedszkole „Ziarenko”
Witam ponownie moje przedszkolaki!
Grupy młodsze(Dzieci 3-4 letnie)
Cel wychowawczy: Zmienne nastroje pogody wiosennej.
Chociaż chcielibyśmy, aby było ciągle słońce, to deszcz jest też potrzebny.
Dlaczego?
Cel muzyczny: Rozwój refleksu, słuchu i pamięci muzycznej.
1.Piosenka „Deszczowa piosenka”.
1. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci.
Ref: Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. / x2
2. Deszczyk kapie,
z chmurki spada
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa.
Ref: Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. / x2
2. Zabawa ruchowa: rekwizyty- obręcze lub szarfy( ewent. koła wykonane ze sznurka)
parasolki( talerzyk papierowy)
1 zwrotka: Dzieci podskakują po sali z parasolką wokół
obręczy.
Refren: Wskakują do „kałuży” rozchlapując wodę(kap,kap,kap).
2 zwrotka: Spacerują na nowo w rozsypce po sali z parasolką.
https://wszystkodlasmyka.pl/piosenki-dla-dzieci/spiewajace-brzdace-deszczowa-piosenka/
Grupy starsze(Dzieci 5-6 letnie)
Cel wychowawczy: Przestrzegamy zasad higieny. W ten sposób chronimy się przed chorobami.
Cel muzyczny: Różne sposoby wykonywania prostych rytmów np. do słów „stuk puk”.
Reagowanie ruchem na melodię piosenki.
Ćwiczenie usprawniające układ oddechowy.
1.Zabawa w „Straszydło”- ćwiczenie oddechowe :
- nakrywamy się kocykiem lub kawałkiem materiału( siedzimy w kucki).
-nabieramy głęboko powietrze( hraa,hraa) i powoli wypuszczamy(pss,pss).
Przy nabieraniu powietrza- wstajemy( ręce w górę), a przy wypuszczaniu- opuszczamy ręce i chowamy się pod kocykiem.
2.Piosenka „Przegoń wirusa”.
stuk puk
stuk
puk
wirus jest u drzwi
puk, puk,puk,puk
prędko otwórz mi
nie, nie,nie,nie
nie otworze ci
ty wirusie jesteś bardzo zły
lecz tak czasami zdarzyć sie może
że przyjdzie wirus o pełnej porze
ty go nie widzisz
więc ręce myj
tym go przestraszysz
ucieknie w mig
tup tup tup tup
wirus skrada się
tak tak tak,tak
wpuść do siebie mnie
nie, nie , nie chce chorym być
ty wirusie jesteś bardzo zły
lecz tak czasami zdarzyć sie może
że przyjdzie wirus o pewnej porze
ty go nie widzisz
więc ręce myj
tym go przestraszysz
ucieknie w mig
3. Zabawa rytmiczno- taneczna:
1.Dziecko wystukuje rytm na słowa „stuk puk, stuk puk” poprzez uderzanie w różne przedmioty( np. stół, krzesło,podłogę)
2. Śpiewa piosenkę w dialogu z rodzicem lub nauczycielem (na zwrotkę).
3.Obraca się podskokami w kółeczku razem z rodzicem lub nauczycielem(na refren).
https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4
Miłej zabawy i do usłyszenia!
Program na zajęcia z rytmiki(18.05-25.05)
Dzień dobry Dzieci,
Mam nadzieję, że potraficie już podziękować piosenką Rodzicom w dniu ich święta.
Teraz przed nami nowe zadanie.
Grupy młodsze(Dzieci 3-4 letnie)
Cel wychowawczy: Zaznajomienie dzieci z tzw. wyliczankami, krótkimi wierszykami, które z pewnością polubicie.
Cel muzyczny: Ćwiczenie tempa, dynamiki oraz określenie nastroju wyliczanki- piosenki.
1.Wierszyk- Wyliczanka-Piosenka
Igła wpadła do morza,
zabiła niedźwiedzia,
krowa weszła na topolę
i złapała śledzia.
Wisła nam się zapaliła,
ryby się popiekły
a szczupaki osmolone
do lasu uciekły.
2.Ćwiczenie- zabawa kreatywna
Czy zauważyliście w tym wierszyku, różne śmieszne, niedorzeczne sytuacje?
- Postarajcie się powiedzieć ten wierszyk w różny sposób np. wolno-szybko głośno-cicho, wesoło-smutno, ze strachem i gniewem.
- Jeśli wam się uda, to postarajcie się z pomocą waszej Pani lub w domu z pomocą Mamy, ułożyć prostą melodię do tego wierszyka.
Grupy starsze (Dzieci 5-6 letnie)
1.Gr.6-latki Piosenka „Pomaluję cały świat”.
Ciocia mi przyniosła farby,
zaraz namaluję coś.
Wielbłąd mój ma cztery garby,
zamiast konia stoi łoś.
Ref. Pomaluję cały świat,
pastelowy pędzi wiatr.
Sobie namaluję psa,
Mojej mamie kotki dwa.
Po drabinie aż do nieba,
mogę wdrapać się raz dwa.
Trochę żółtej farby trzeba,
I już słońce uśmiech ma.
Ref. Pomaluję…
Cel wychowawczy: Cieszymy się zwierzętami domowymi, ale także poznajemy zwierzęta
egzotyczne.
Cel muzyczny: Utrwalenie rytmu piosenki.
Kształcenie wyobraźni muzycznej.
Zabawa kreatywna z wyobraźni:
1. W takt 1-wszej zwrotki, dzieci rysują z wyobraźni zwierzęta( np. wielbłąd, pies, kot).
2. W takt 2-giej zwrotki, jedno dziecko, czyli malarz rysuje w powietrzu różne wzory naśladując np. wiatr
słońce
drabina
płot
Dzieci naśladują ruchy „ malarza”.
https://www.facebook.com/klubmaluchamm/videos/1772673563043216/?v=1772673563043216
Program na zajęcia z rytmiki 11.05-18.05.20
Dzień dobry Dzieci,
W dalszym ciągu śpiewamy dla Mamy i Taty. Wyrażamy w ten sposób nasze podziękowania w dniu ich święta.
Grupy młodsze(Dzieci 3-4 letnie)
Cel wychowawczy: Podziękowania jak wyżej( c.d. piosenki)
Cel muzyczny: Dziękujemy rodzicom w dniu ich święta nie tylko śpiewem, ale równieżzatańczymy dla nich taniec „Szot”.
1.Piosenka „Tato już lato”(c.d.)
Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł
Tato, już lato…
2.Taniec „Szot” ( mazurski taniec ludowy- w/g poniższych wskazówek)
Zagrajcież mi szota, szota
Co otrząsnę nogi z błota
By się panny nie brzydziły
Ze mną wokół zatańczyły/bis
https://www.youtube.com/watch?v=DGW6fCcR0x0&t=48s
1-wszy krok: ręce na biodrach, kręcenie prawą piętą
2-gi krok: pokazywanie palcem prawej ręki( grożenie)
3-ci krok: Ref. La,la,la- klaśnięcie 3 razy w prawo
La, la,la-klaśnięcie 3 razy w lewo
La, la, la, la, la, la, la- obrót
Grupy starsze(Dzieci 5-6 letnie)
Cel wychowawczy: Uświetnienie dnia Mamy i Taty.
Cel muzyczny: Zwrócenie uwagi na grację, elegancję ruchów w utworze klasycznym „Taniec Łabędzi”.
1.Piosenka „W oczach matki”- ćwiczymy dalej tę piosenkę.
2. Zabawa ruchowa-„Taniec Łabędzi” do muzyki Piotra Czajkowskiego.
Postaramy się wykonać poszczególne ruchy tańca jak w opisie poniżej, słuchając jednocześnie muzyki
https://www.youtube.com/watch?v=TShLzRc5awM
Opis tańca
1.Dziecko siedzi „w kucki”, głowa pochylona, ręce obejmują kolana.
2.Podnosi powoli głowę, potem lewą i prawą rękę, następnie podniesienie do pozycji
stojącej.
3.W pozycji stojącej, falując rękami, obraca się na palcach, raz w prawo raz w lewo.
4.Taniec kończymy ukłonem, wysuwając nogę do przodu, rozkładając ręce na boki.
Uwaga!
Wszystkie ćwiczenia, dzieci wykonują według własnych możliwości.
Życzę miłej zabawy i do zobaczenia
Marta J.
Program na zajęcia z rytmiki 4.05-11.05
Dzień dobry Dzieci,
Oto nadszedł miesiąc maj- najpiękniejszy miesiąc w roku.
Czas zatem aby wyśpiewać podziękowania naszym rodzicom- Mamie i Tacie!
Grupy młodsze (Dzieci 3-4 letnie)
Cel wychowawczy: Podkreślamy ważną rolę jaką spełnia tata w życiu dziecka.
Cel muzyczny: Zaznajomienie dzieci z rytmami muzyki innych krajów, innych kultur.
1.Piosenka „Tato już lato”. https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ
Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas
Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów
Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas
Uwaga! Nauczymy się tylko jednej zwrotki i refrenu.
2. Zabawa ruchowa
-dzieci poruszają się żwawo, zwinnie, szybko, do rytmu który narzuca ta piosenka.
A piosenka ta jest w rytmie tańców południowych( latynoamerykańskich).
-poszukajcie w domu przedmiotów( instrumentów) wśród waszych dziecinnych zabawek
(np. grzechotka, klocki), które byłyby akompaniamentem do tej piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ
Grupy starsze( Dzieci 5-6 letnie)
Cel wychowawczy: Podziękowanie mamie za troskę i trud wychowawczy każdego dnia.
Cel muzyczny: Określenie charakteru piosenki( np. skoczna, wolna, a może nastrojowa poetycka?, a wiesz co to znaczy?- zapytaj mamusi! Określenie tempa piosenki- wolna, szybka( agogika)
1.Piosenka „W oczach matki”. https://www.youtube.com/watch?v=CcoiiTl3-2w
W zielonych oczach matki
Świeci wiosenna łąka,
Słońce na drzewach śpiewa
I budzi kwiaty w pąkach.
W niebieskich oczach matki
Szepce kwitnący strumień,
Tak opowiadać bajki
To tylko matka umie.
Tak opowiadać bajki
To tylko matka umie.
W błękitnych oczach matki
Pogodne niebo fruwa,
Kiedy zasypiasz, matka
Jak gwiazda nad tobą czuwa.
A w czarnych oczach matki
Noc do samego świtu
Okrywa cię skrzydłami
Ze srebra i błękitu.
Okrywa cię skrzydłami
Ze srebra i błękitu
2. Zabawa muzyczna
Jaki kolor oczu ma twoja mama?
Zaśpiewaj jej zatem tę część piosenki, która mówi o kolorze jej oczu. Możesz naśladować melodię piosenki, a możesz wymyśleć też własną.
https://www.youtube.com/watch?v=CcoiiTl3-2w
Dziękuję , pozdrawiam, życzę miłej zabawy.
Marta J.
Dzień dobry Dzieci,
Zapraszam Was na wspólne muzyczne spotkanie pt. „Światowy dzień ziemi w dobie pandemii”.
Grupy młodsze (Dzieci 3-4 letnie)
Cel wychowawczy: Wszyscy dbamy o czystość środowiska w którym mieszkamy oraz czystość całej przyrody. W szczególności zadbajmy o porządek w naszym otoczeniu (mój pokój, balkon, ogródek).
Cel muzyczny: Określenie charakteru (nastroju) piosenki.
1.Piosenka „ Święto Ziemi” https://www.youtube.com/watch?v=nc3P_JsxNaA
Nie wyrzucam w lesie śmieci
Tak nie robią grzeczne dzieci
Święto Ziemi, więc pamiętam
O roślinach i zwierzętach/bis
Karmię ptaki i wiewiórki
Dbam o czystość na podwórku
Święto Ziemi więc pamiętam
roślinach i zwierzętach/bis
2. Zagadka i zabawa muzyczna:- Z jakim instrumentem muzycznym kojarzą wam się pierwsze oraz ostatnie dźwięki piosenki? ( wstęp oraz zakończenie)
-poszukaj w domu przedmiotu, który wydaje podobny dźwięk i zagraj na nim.
https://www.youtube.com/watch?v=nc3P_JsxNaA
Grupy starsze( Dzieci 5-6 letnie)
Cel wychowawczy: Przestrzeganie czystości w naszym najbliższym otoczeniu oraz w miejscach publicznych( las, park). Myślimy też o całej ziemi- naszej planecie.
Cel muzyczny: Pobudzenie wyobraźni muzycznej poprzez wymyślanie odpowiednich ruchów(rękami, nogami) w stylu muzyki rapp. Zwrócenie uwagi na dykcję.
1.Piosenka „ Moja Planeta” https://www.youtube.com/watch?v=cZ-nwKdwPc4
Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi
Moja planeta nie ma ceny
Moja planeta jest rano niewyspana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i Mama
Moja planeta nie spadła tu z księżyca
Moja planeta to tajemnica
Moja planeta raz zimna raz przegrzana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i Mama
Ref: SOS- to ziemia woła ludzi
jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS- ratujmy siebie sami
SOS- do siebie wysyłamy
Moja planeta miłości się nie boi
Moja planeta broń rozbroi
Moja planeta zna dobre obyczaje
Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje
Ref: SOS…
2. Zabawa ruchowa: Melodię przekształcamy w wiersz i wykonujemy krótkie, szybkie ruchy rękami, nogami, biodrami zgodnie z treścią piosenki (styl rap).
3.Ćwiczenie- zabawa: Wyśpiewanie motywu „SOS”
-w różnych rejestrach(np. wysoko- nisko)
-w zmienionym tempie(np. wolno- szybko)
- ze zróżnicowaną dynamiką( cicho- głośno)
https://www.youtube.com/watch?v=cZ-nwKdwPc4
Dziękuję Rodzicom za pomoc i wyjaśnienie słowa „SOS”.
Marta J.
Dzień dobry Dzieci,
Tydzień poświąteczny był czasem na odpoczynek, ale też na utrwalenie poznanych piosenek.
Przed nami nowe wyzwania. Zapraszam do zabawy!
Grupy młodsze (Dzieci 3-4 letnie)
Cel wychowawczy: Wybieramy się na wycieczkę do lasu i nad rzekę. Może spotkamy tam jakieś zwierzątka?
Cel muzyczny: Reagowanie ruchem na sygnał muzyczny( odzwierciedlenie w zabawie ruchowej p.nr3). Pobudzenie wyobraźni dziecka.
1.Piosenka „ Gąski i Lis”
Tam pod lasem białe gąski,
moczą nogi w wodzie,
piją wodę prosto z rzeki,
kapie im po brodzie.
Nie wiedziały, że w tym lesie,
mieszka groźny lis,
który chętnie na śniadanie,
zjadłby gąskę dziś.
Ref: Uciekajcie póki czas,
rudy lis chce złapać was./bis
2. Zabawa ruchowa: Po zapoznaniu się ze słowami piosenki , dzieci będą naśladować następujące ruchy:
1.Do pierwszych dwóch wersów piosenki, dzieci stoją na krawędzi np. dywanu( rzeki) i śpiewając moczą raz jedną , raz drugą nogę w wodzie ( ręce na biodrach).
2.Do 3-ciego i 4-ego wersu, klękają na kolana i poruszając rękami „falują wodę w rzece”.
3.Na refren, dzieci biegają po pokoju i chowają się do kryjówki przed „ lisem”
Zadanie domowe: Do piosenki „Gąski i Lis” nie mamy melodii, proszę zatem dzieci, aby zechciały zaśpiewać tę piosenkę tak jak potrafią .(dziękuję za pomoc Rodziców)
Grupy starsze (Dzieci 5-6 letnie)
Cel wychowawczy: Koncentracja uwagi na zmiany w przyrodzie.
Cel muzyczny: Przybliżenie pojęcia „echo melodyczne”.
Zwrócenie uwagi na wyraźną wymowę czyli dykcję.
1.Piosenka „Poprzez ziemię idzie wiosna”.
https://www.youtube.com/watch?v=4dJqNSI821E
Strojna w zieleń poprzez ziemię idzie wiosna.
Cała w kwiatach, w śpiewie ptaków, w blasku słońca./bis
Jasną chmurę ma nad czołem uśmiechnięta.
Wiatrem miękkim pełnym ciepła owinięta./bis
Idzie ziemią, idzie wodą jak to wiosna.
Aż do lata dojdzie strojna by tam zostać./bis
2.Zabawa w echo melodyczne:
- dziecko śpiewa 2 pierwsze wersy piosenki, a echo czyli osoba towarzysząca odpowiada
śpiewając tę samą melodię i te same słowa.
- różne warianty echa:
Dziecko - Rodzic
cicho- cicho
głośno-głośno
wysoko-wysoko
nisko- nisko
wolno-wolno
szybko-szybko
3. Zabawa ruchowa( ćwiczenie inhibicyjno- incytacyjne).
Dziecko(wiosna) biega po pokoju, podskakując z kwiatem w ręku.
Na hasło „idź”- maszeruje
Na hasło „hop”-podskakuje
Na hasło „stój”-zatrzymuje się
https://www.youtube.com/watch?v=4dJqNSI821E
Uwaga!
Improwizacja ruchowa dla wszystkich dzieci stosownie do ich możliwości.
Dzieci wymyślają ruchy, kroki, gesty do znanej melodii: „W Arizonie, w Barcelonie”.
Pomimo trudnej sytuacji , wszyscy tańczymy rock and rolla w różnych częściach świata.
W Arizonie, w Barcelonie
W Yokohamie, w Amsterdamie
Wszędzie dźwięczy dziś
Rock, rock, rock and roll
W Urugwaju, w Biłgoraju
W Argentynie, w Garwolinie
Wszędzie tańczą dziś
Rock, rock, rock and roll
https://www.youtube.com/watch?v=sd9biVJJUnQ
Dziękuję za pomoc Rodzicom, Opiekunom i życzę dobrej zabawy.
Marta J.
Program z rytmiki na okres świąteczny
Grupy młodsze(Dzieci 3-4 letnie)
Cel wychowawczy- Udział dzieci w przygotowaniu Świąt Wielkanocnych( np. pisanki)
Cel muzyczny- Uwrażliwienie dzieci na charakterystyczny rytm( tzw.synkopa)
1.Piosenka „ Pomogę mamusi”
Choć mam ręce małe
I niewiele zrobię,
pomogę mamusi,
niech odpocznie sobie./bis
Zamiotę izdebkę,
umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą
łakomczuchy- muszki./bis
I braciszka uśpię
w białej kolebusi,
chociaż w tym pomogę
kochanej mamusi./bis
2. Zabawa ruchowa- Śpiewając, dzieci poruszają się po domu naśladując różne czynności
np.zamiatanie szczotką, podlewanie kwiatków, wyrabianie ciasta
3.Zabawa z instrumentami- Śpiewając, dzieci akompaniują sobie na instrumentach.
W domu mogą to być np. 2 łyżki, 2 pokrywki etc…
(realizacja synkopy na słowa „ po-mo-gę ma –mu-si”).
https://www.youtube.com/watch?v=0FqM2MdOOs0
Grupy starsze( Dzieci 5-6 letnie)
Cel wychowawczy: Zwyczaje Wielkanocne
Cel muzyczny: Określenie nastroju piosenki (np. żywa, spokojna, wesoła etc…)
1.Piosenka „ Wielkanocny koszyczek”
Wśród kolorowych jajek baranek biały śpi,
Przytulił się do baziek, Wielkanoc mu się śni.
Ref./ La li la, la li la, la li la,
Wielkanoc mu się śni./bis
Cukrowe ma futerko, cukrowe różki ma,
cukrowym małym dzwonkiem, cukrowe piosnki gra.
Ref./La li la, la li la, la li la
cukrowe piosnki gra./bis
A obok mały zając wystawił uszka swe,
wygląda nasłuchuje, Wielkanoc zbliża się.
Ref./La li la, la li la, la li la,
Wielkanoc zbliża się./bis
Jest cały z czekolady, ubranko srebrne lśni,
położył się w koszyczku, Wielkanoc mu się śni.
Ref./La li la, la li la, la li la,
Wielkanoc mu się śni./bis
https://www.youtube.com/watch?v=OHMmqgfTFYs
2. Nauka piosenki jak wiersza
Dzieci śpiewają zgodnie z muzyką
Skaczą jak zające ( „kicanie”)
3. Ćwiczenie kreatywne: Tworzymy sami przysłowia o „kwietniu”
Czy tak potrafisz?
-Kwiecień plecień bo…
Moje powiedzenie- „ Kwiecień- miesiąc solidarności, przyjaźni i radości”
A teraz Ty: „Kwiecień……”
4. Do utworzonego własnego przysłowia, dzieci układają własną melodię i śpiewają.
Wszystkim moim dzieciom przesyłam „zdalne całuski” i życzę dobrej zabawy
Wasza p.Marta J.
Grupy młodsze (Dzieci 3-4 letnie)
Cel wychowawczy: Wprowadzenie radosnego nastroju wiosny
Cel muzyczny: Utrzymanie równowagi w ruchu
Umiejętność uchwycenia rytmu
1.Piosenka-„Powrót bocianów” (nauka)
Przyleciały z daleka
I krążyły nad łąką.
Zobaczyły je dzieci,
gdy rankiem wzeszło słonko.
Zobaczyły je dzieci
powitały radośnie
A witajcie,bociany,
Powiedzcie nam o wiośnie!
Przeleciały nad wioską,
kołowały powoli,
aż przysiadły na gnieździe,
na starej tej topoli.
Siadły na swej topoli
Stare gniazda poznały,
dzieciom na powitanie
o wiośnie klekotały
https://www.youtube.com/watch?v=tN-kM-gX0Vs
2.Zabawa ruchowa (ćw. Inhibicyjno- incytacyjne)
„Bociany” fruwają po sali.Na przerwę w muzyce zatrzymują się i stają na jednej nodze. Próbują utrzymać równowagę.
3.Zabawa ruchowa z instrumentami oraz ćw. rytmiczne
Dzieci biegają po sali z wyciągniętymi rękami, trzymając drewienka.Na dany sygnał zatrzymują się i grają rytm wymawiając jednocześnie słowa: kle ,kle, kle kle, kle kle.
4.Taniec „Polka”( piosenka o bocianach jest w rytmie polki)
-doskonalenie kroku dosuwanego dla 3-latków oraz nauka prostszych figur
-nauka figur dla 4-latków. Cały taniec wg. melodii piosenki o bocianach
-doskonalenie figur polki do innych melodii np.”Nazywają mnie poleczka”
„Polka dla babci i dziadka”
„Bal w przedszkolu"
Grupy starsze ( Dzieci 5-6 letnie)
Cel wychowawczy: wprowadzenie radosnego nastroju wiosny
Cel muzyczny: wykorzystanie gesto-dźwięków (pstrykanie palcami)
doskonalenie wyczucia rytmu
1.Piosenka „ Wiosna”(nauka)
Wiosna,cieplejszy wieje wiatr
Wiosna,znów nam przybyło lat
Wiosna,wiosna wkoło
Zakwitły bzy
Śpiewa skowronek nad nami
Drzewa,strzeliły pąkami
Wszystko,kwitnie wkoło
I ja i ty
2.Ćwiczenia rytmiczno-słuchowe
-Na słowo „wiosna”dzieci rytmicznie pstrykają palcami (gestodźwięki)
-Rytmicznie poruszają rękami naśladując ciepły letni wiatr( szarfy)
3.Ćwiczenie usprawniające układ oddechowy
-nauka gwizdania (odpowiedni układ ust)
-wygwizdanie melodii do wersu:”Śpiewa skowronek nad nami,
drzewa strzeliły pąkami”.
https://www.youtube.com/watch?v=RvOaIABDeJI
Zapraszamy do udziału w zajęciach rytmiki: