Godlo Polski

Przedszkole nr 397 „Ziarenko” w Warszawie

Przedszkole nr 397 „Ziarenko”
ul.Komorska 6
04-161 Warszawa

tel/fax: 22 610 69 64

Projekt edukacji kulturalnej

Projekt edukacji kulturalnej 2020/2021
realizowany w przedszkolu nr 397 Ziarenko
„Sztuka na wynos”
 

Projekt edukacji kulturalnej „Sztuka na wynos” realizowany w naszym przedszkolu w tym roku szkolnym poprzez swoją różnorodność będzie działał na wyobraźnie i wrażliwość emocjonalną uczestników. Przekaz stanie się międzypokoleniową płaszczyzną dialogu i porozumienia.

Ważnym celem jest uświadomienie uczestnikom projektu, że nie wszystko w sztuce musi nam się podobać, nie wszystko do końca musimy rozumieć. Sztuka nie musi być oczywista - twórca może być odbiorcą, odbiorca twórcą, sztuka może dziać się tu i teraz ,ale ważny jest przekaz sztuki do którego można wykorzystać TIK .

Wszystkie działania mają wzmocnić dziecięcą wiarę we własne możliwości, wzrost inwencji twórczej, możliwości wyrażania siebie przez sztukę, otwartość, umiejętność współpracy, odkrywanie i rozwijanie indywidualnych uzdolnień artystycznych, umiejętności nazywania i wyrażania swoich myśli i uczuć w odniesieniu do sztuki . Umiejętność wykorzystywania tik pozwoli uczestnikom naszego projektu korzystać z aplikacji, platform i programów komputerowych rozwijających ich kreatywność i artystyczne zainteresowania.


Definicja animacji jest dzisiaj bardzo szeroka. Obejmuje zarówno proces tworzenia jak i jego efekt. Odnosi się do filmu, przedstawień teatralnych, gier komputerowych i reklam. Animator do zrobienia każdej klatki przekształca nieznacznie obiekty – zmienia położenie pod względem nieruchomego tła lub innych animowanych obiektów .Po połączeniu klatek w programie montażowym animowane obiekty wyświetlane w formie filmu sprawiają wrażenie ruchu. Jednym z prekursorów animacji, który przyczynił się do rozwoju techniki poklatkowej ,jest Leon Gaumont (1864- 1946) ,który w roku 1900 uzyskał francuski patent na animację poklatkową . Współczesna definicja animacji obejmuje także szereg różnych operacji wykonywanych na obrazach cyfrowych. Wyróżnia się dwa rodzaje animacji.: Klasyczną (tradycyjną) polegającą na ręcznym wytworzeniu wszystkich elementów niezbędnych do powstania kolejnych klatek filmu, a następnie sfotografowaniu ich. Animację komputerową, wykonaną w całości lub częściowo technikami komputerowymi. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w animacji klasycznej każda klatka jest niezależnie realizowana, a każda scena filmu musi być konsekwentnie zbudowana klatka po klatce. Na naszych warsztatach zgłębialiśmy tajniki animacji klasycznej. Podjęliśmy również próbę animacji komputerowej rozpoczynając tworzenie rysunków w programie komputerowym sketch book.


23.11 - Interaktywne gry planszowe

Dawno, dawno temu, kiedy na świecie nie było internetu.

Gry planszowe, w które w dobie cyfryzacji możemy grać na komputerze – jak to się robi? Kreowanie dziecięcej sztuki, rozwój wyobraźni, które możemy połączyć w grach planszowych stacjonarnie i online to zadanie dzisiejszych warsztatów projektowych.

Korzystając z platformy genially zapoznaliśmy się z interaktywną formą gier planszowych i zabaw artystycznych przygotowanych specjalnie dla naszych przedszkolaków, do której link podajemy poniżej. Ważnym celem naszego projektu jest umożliwienie jego uczestnikom wcielania się w rolę artystów: młodych programistów, grafików, dziennikarzy, reżyserów, spikerów, pisarzy. W dniu dzisiejszym poznaliśmy zasady wykorzystywania platformy genially zachowując równowagę pomiędzy działaniami TIK i zabawami stacjonarnymi. Zapraszamy wszystkie rodziny do wspólnej zabawy i wykorzystania gier i zabaw w chłodne wieczory.

Link do interaktywnej prezentacji:

https://view.genial.ly/5f79cc4573991b0cf5731b6f

 

 


9.10.2020 – Poszukiwania zaginionego obrazu- interaktywny escape game.

Nasze dzisiejsze spotkanie rozpoczęliśmy od wirtualnej wycieczki w google earth, które przeniosło nas do wybranych miejsc Warszawy. Odbyliśmy krótki spacer po Warszawie i weszliśmy do naszej wirtualnej galerii. Zadaniem wszystkich dzieci było rozwiązanie zadań, których tematyka dotyczyła Warszawy i zbieranie cyfr do kodu ,który ….No właśnie , nie zdradzimy do czego potrzebny był kod. Okazało się, że z naszej galerii coś zniknęło. Nasze przedszkolaki wiedzą już co. Możemy już zdradzić, że zaginął obraz Kazimierza Malewicza „Czarny kwadrat na białym tle”. Zapraszamy wszystkich Rodziców do wspólnej zabawy i przejścia w wolnej chwili razem z dziećmi naszej interaktywnej gry do której link podajemy poniżej. Zapraszamy również wszystkie rodziny do wirtualnego zwiedzania całego świata w google earth.

                                         

https://view.genial.ly/5f7c2b7181774d0d5d0cb704

           

  

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.