Godlo Polski

Przedszkole nr 397 „Ziarenko” w Warszawie

Przedszkole nr 397 „Ziarenko”
ul.Komorska 6
04-161 Warszawa

tel/fax: 22 610 69 64

Projekt edukacji kulturalnej

 
Projekt edukacji kulturalnej 2019/2020
realizowany w przedszkolu nr 397 Ziarenko
„Entliczek, pentliczek nakryj nam sztuko czerwony stoliczek.”
 
 
Edukacja kulturalna w procesie wychowania młodego człowieka kształtuje jego
osobowość, system norm i wartości . Celem programu „Entliczek , pentliczek
nakryj nam sztuko czerwony stoliczek.” podczas interaktywnych spotkań, jest
nie tylko budowanie i rozwijanie kompetencji twórczych, ale również działania
związane z arteterapią, które mają na celu wykreowanie postawy twórczej dzieci
w spotkaniu ze sztuką współczesną poprzez:
- rozwój wyobraźni i wrażliwości emocjonalnej
- wzrost inwencji twórczej, możliwości wyrażania siebie przez sztukę, otwartość
- rozwój sprawności technicznej i manualnej, umiejętności działania
- wzrost pozytywnego obrazu samego siebie – poczucie własnej wartości
- umiejętność współpracy i współdziałania, zabawy wielozmysłowe, działania
prospołeczne, integracja,
- zrozumienie otoczenia, w tym współuczestników, którzy mają odmienne
umiejętności, predyspozycje, zainteresowania i osobowość
- chęć głębszego poznania otoczenia, ciekawość i potrzeba zdobywania wiedzy.
- wzbudzanie zainteresowań sztuką, kształcenie umiejętności jej odbioru i
tworzenia w zakresie aktywności plastycznej, dołączając elementy muzyki,
teatru oraz cyrku a także eksperymentów i doświadczeń ze sztuką współczesną
i nowych odkryć.
- odkrywanie i rozwijanie indywidualnych uzdolnień artystycznych
- kształtowanie umiejętności nazywania i wyrażania swoich myśli i uczuć w
odniesieniu do sztuki współczesnej .
-stymulowanie i rozbudzanie świadomości kulturalnej z wykorzystaniem wielu
aspektów sztuki.
 
Projekt „Entliczek, pentliczek nakryj nam sztuko czerwony stoliczek.” zakłada
wychowanie przez sztukę i skupia się na działaniach związanych ze sztuką
współczesną, zajmie się takimi kierunkami sztuki współczesnej jak:
- Konceptualizm –cechy:
Ekspozycja samego procesu twórczego,
Od samego dzieła ważniejszy jest koncept ,idea
- Pop-art. - cechy
Styl czerpie z naturalizmu i surrealizmu
Nieograniczona twórcza swoboda
Czerpanie inspiracji z kultury masowej
- Street art. - cechy
Sztuka tworzona w miejscu publicznym
Jest przeciwieństwem wandalizmu w przestrzeni publicznej
- Op – art. - cechy
Kombinacja linii geometrycznych
Złudzenia optyczne
Efekty świetlne
Wrażenie głębi oraz ruchu
- Abstrakcyjny impresjonizm- cechy
Spontaniczny akt twórczy
Przypadkowość
- Minimal art. - cechy
ograniczenie środków plastycznych
Operowanie jedynie uproszczoną bryłą oraz podstawowymi kształtami
- Improwizacje muzyczne – tworzenie muzyki
- Improwizacje teatralne – tworzenie teatru
- Sztuki wizualne  ich roli i miejsca w tradycji kultury oraz w kulturze
współczesnej
 
Tematyka i obszar działań warsztatowych :
Warsztaty z arteterapeutą- Moniką Stopczyńską
 
1 10.09.2019 Dzień Kropki lub Street art. sztuka uliczna
 
  
 
2 8.10.2019 Sztuka konceptualna- pole wartości
 
3 19.11.2019 Abstrakcja -ekspresja artystyczna w swobodnej twórczości-
blaty świetlne.
 
 
4 10.12.2019 Czarny teatr -Happening. Kantor w czarnym teatrze.
5 8.01.2020 Dźwięki z labiryntu, looper- od kakofonii do eufonii.
6 11.02.2020 Sztuka wizualna -warsztaty filmowe (techniki audiwizualne)
 
7 10.03. 2020 Photon w sztuce współczesnej -Droga do wartości-wrażliwość
społeczna
 
8 7.04.2020 Stop zabraniam, zakazuje, śmieci w sztuce wykorzystuję (galeria
z surowców wtórnych).
 
9 5.05.2020 Sztuka jest wszędzie-także w urzędzie- edukacja w terenie (flash
mob, instalacja).
 
10 2.06.2020 Zakończenie projektu-Happening w ogrodzie „Uliczne,
nieuliczne przygody liczne” - street art: parkur, street dance, sticker art, freestyle
ball, artistic street.

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.